Hagyományos könyvesboltokat akar nyitni az Amazon.com – tudta meg a The Wall Street Journal az USA egyik legnagyobb plázaüzemeltetője, a General Growth Properties (GGP) vezérigazgatójától. A világ könyvpiacát két évtized alatt alaposan átalakító online óriás 300-400 saját boltot tervez – mondta el Sandeep Mathrani, aki emlékeztetett, hogy más területeken is volt már hasonlóra példa.
Az online értékesítés felől induló Bonobos divatház vagy a szemüvegeket áruló Warby Parker már megnyitotta első fizikai üzleteit, sőt maga az Amazon is üzemeltet tavaly november óta egy olyan boltot Seattle-ben, ahol a saját eszközei, például a Kindle könyvolvasó vagy a Fire tablet, illetve set top box mellett nyomtatott könyveket is árul, ugyanannyiért, mint online áruházában (ez általában alacsonyabb árat jelent a boltinál).
Az online kereskedők hagyományos üzletei speciális raktárként, illetve városi kiszállítási centrumként is szolgálnak – hívta fel a figyelmet több kommentár is –, az Amazon is megjelent már korábban amerikai outlet áruházakban, például a Zippos nevű cipőboltokkal. Egy százas nagyságrendű hálózat kiépítése azonban évekig tart, még akkor is, ha végül azt a célt szolgálják majd, amelyet az utóbbi időben egyre inkább maguk a régifajta könyvesboltok is: legyen hol átlapozni azt a kiadványt, amelyet aztán majd online (vagyis olcsóbban) megvásárolnak. Az elmúlt években számos könyvesbolthálózat adta fel Amerikában, éppen az online óriás terjeszkedése miatt – a legnagyobb, az USA 50 államában 640 könyváruházzal jelen levő Barnes & Noble még tartja magát. Az Amazon nem erősítette meg a GGP vezérétől származó értesülést, igaz, nem is cáfolta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.