BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A brandek is megküzdenek Rióban

A sportolók csatája semmi ahhoz képest, ahogy az olimpia hivatalos támogatói, illetve az egyes versenyzők vagy csapatok szponzorai versengenek egymással a sajtó és a fogyasztók figyelméért. A közösségi médiát is ellenőrzik, hogy lefüleljék az illegális szponzorációs tartalmakat.

A sportolók csatája semmi ahhoz képest, ahogy az olimpia hivatalos támogatói, illetve az egyes versenyzők vagy csapatok szponzorai versengenek egymással a sajtó és a fogyasztók figyelméért – derül ki a Bloomberg körképéből, amelyben a gazdasági hírügynökség azt vette számba, milyen helyszíneken és miként prezentálják magukat Rióban a nagy globális brandek. A hivatalos szponzorok közé tartozó Visa például a Copacabana egyik luxushoteljében rendezett bemutatót a fizetési eszközként használható viselhető kütyükből – a gyűrűktől a karkötőkön át a csuklószorítókig –, az Omega viszont egy ottani kulturális központot alakított át VIP-koktélozóval egybekötött óramúzeummá. A Heineken egy lepukkant klubhelyiségből csinált olimpiai strandklubot – a holland olimpiai bizottsággal együttműködve –, ahol a vendégei egy úszómedence partján követhetik az eseményeket; ennek megnyitóján jelen volt a Forma–1-vezér Bernie Ecclestone (a holland sörgyártó az F1 szponzora is) csakúgy, mint a rögbi-világszövetséget vezető Bill Beaumont, aki a 2019-es világkupa szponzorálásáról tárgyalt a házigazdákkal. A Holland Háznak nevezett központban fogadják – a Heineken csillagával díszített falak előtt – az érmet szerző holland sportolókat, a szurkolókkal és a sajtóval együtt.

Más országok is kiépítettek hasonló helyeket: az éjszakánként partiközponttá alakuló Club France-ban a 2024-es olimpiára pályázó Párizs bizottsága együtt van jelen olyan vállalatokkal, mint az Alstom vagy a Publicis. A csak meghívottak előtt megnyíló USA House-ban a beszámolók szerint a Budweiser pirosba borította az egyik bárhelyiséget, a Citigroup pedig kékbe egy másikat. A különböző márkáknak azért is nagyon fontosak ezek a helyszíni bemutatkozások, mert a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) egyébként szigorúan szabályozza a lehetőségeiket. Az olimpiai charta értelmében azok a vállalatok, amelyek nem tartoznak a NOB által elfogadott hivatalos szponzorok közé, július 27. és augusztus 24. között nem utalhatnak hirdetéseikben az olimpiára még az általuk támogatott versenyzőkkel kapcsolatban sem, és a sportolók se mondhatnak nekik köszönetet ebben az időszakban.

Ennek szabályozása az USA-ban például ma már kiterjed a közösségi médiára is – emlékeztetett az Adweek –, az ország olimpiai bizottsága július végén figyelmeztetett arra, hogy töröltetni fogja a posztokból és a hashtagekből az olimpiára utaló, védjegynek számító szavakat, illetve fényképeket, és jogi eljárást is indíthat az ellenszegülőkkel szemben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.