BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak így érdemes digitális átállásba fogni

Egy közös kutatásban az Oxford Economics és az SAP szoftvercég arra keresett választ, hogyan érdemes a cégeknek nekiállniuk a digitális átalakulásnak, s négy fontos tényezőre leltek.

A digitális átalakulásból kimaradó vetélytársaikhoz képest negyedével nagyobb bevételt várnak azok a vállalkozások, amelyek élenjárnak az átállás terén – derül ki az Oxford Economics és az SAP szoftvercég közös kutatásából. A digitális átalakulásban élenjáró szervezeteknél négy olyan területet állapítottak meg, ahol eltérő megközelítést alkalmaznak, mint a vetélytársaik. Ezekből olyan digitális gondolkodásmód rajzolódik ki, amelynek alkalmazásával az innovációra fogékony vállalatok hatékonyabban tudják átalakítani működésüket a legújabb kor követelményeinek megfelelően. Az egyik ilyen az átfogó megközelítés, hiszen az átállásban élenjáró cégek esetében a digitalizáció a teljes szervezetet érinti és alapvető változásokkal jár. Vagyis ezeknél a vállalkozásoknál nem egy-egy részleget fejlesztenek a mindenkori igényekhez alkalmazkodva, hanem átfogó megközelítést alkalmaznak. A digitális átállás éllovasainak 96 százaléka számára a folyamat a kulcsfontosságú üzleti célok között szerepel, míg a többi cégnél ez az arány mindössze 61 százalék.

Forrás: shutterstock

Ugyancsak fontos, hogy az új technológiák bevezetésekor is az ügyfél élvezzen prioritást. A legsikeresebb társaságoknál közös pont az is, hogy a változást azoknál a rendszereknél és szervezeti funkcióknál indítják el, amelyek az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban szerepet játszanak. Az ügyfélélményt a siker egyik feltételének tekintik, és igyekeznek bevonni a fogyasztóikat is a termék- és szolgáltatásfejlesztésbe. A kutatás szerint a digitális átállásban élenjáró vállalkozások 92 százaléka már kiforrott stratégiával rendelkezik arra vonatkozóan, hogyan lehet javítani az ügyfelek elelégedettségét, míg a többi cég körében mindössze 22 százalék ez az arány. Ráadásul az éllovasok 39 százaléka a legfontosabb trendek között említi a fogyasztók bevonását a termékfejlesztésbe, míg a többiek közül 23 százaléknál gondolják így. A kutatás szerint tehát célszerű azt is megvizsgálni, miként növelhető az ügyfélélmény már a kezdetektől fogva.

A digitális átalakulás vezető vállalatai abban is igyekeznek új utakat követni, hogyan kezelik a munkatársakat, hogyan biztosítják az utánpótlást. Új eszközöket vetnek be az ifjú tehetségek megtalálásához, lehetőséget adnak nekik a fejlődésre s az előrelépésre egyaránt. A digitális átállás éllovasai közül 64 százalék állítja, hogy elkötelezettebbé váltak a munkatársak a változtatásoknak köszönhetően, míg a többieknél 20 százalék ez az arány. Emellett az élen haladó cégek vezetőinek 83 százaléka úgy véli, hogy a digitalizáció a következő két évben további jelentős változásokat hoz majd a tehetséggondozásban.

A sikeres átálláshoz vezető negyedik tényezőként emelték ki azt, hogy az átállást megfelelően levezénylő szervezetek már most jelentős befektetéseket hajtanak végre olyan területeken, amelyeket a legtöbb vállalkozásnál még a jövő technológiáihoz sorolnak, mint például az IoT (dolgok internete), a mesterséges intelligencia, a big data és az adatelemzés. A big data technológiákba például az éllovas társaságok 94 százaléka fektet be, de 76 százalékuk fordít jelentős erőforrásokat az IoT-re is, míg a többieknél 60 és 52 százalékos az arány.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.