Nemcsak esznek, takarítanak is a magyarok a konyhában, állapítható meg azokból az adatokból, amelyeket a Nielsen lapunk érdeklődésére közölt. A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint ugyanis a konyhai törlőkendők bolti eladása tavaly július és ez év június között értékben 9, mennyiségben 8 százalékos növekedéssel 10 milliárd forint fölé kúszott. A cég azzal magyarázza az ugrásszerű bővülést, hogy a termék sokoldalúan használható fel, emiatt a piaca töretlenül nő.
A kategória erősen koncentrált az áruházláncok és a diszkontok irányába: tízből hét konyhai törlőkendőt a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben veszünk meg. A 2500 négyzetméternél nagyobb, illetve az 50 négyzetméter alatti bolttípusok forgalma egy-egy százalékponttal 30, illetve 4 százalékra csökkent az előző év hasonló időszakához képest. Eközben ugyanennyivel nőtt az 51–200 négyzetméteres boltokra (11 százalék), illetve a drogériákra eső értékesítési hányad (10).
A Nielsen tájékoztatása szerint a vizsgált időszakban a gyártói márkák pozíciója nem változott, értékben mért piaci részesedésük 36 százalék maradt, azaz továbbra is a kereskedelmi márkák dominálnak. Bár a normál kiszerelésű konyhai törlők piaca is nő, de a nagy méretű, úgynevezett jumbo termékek eladása a kategória átlagát meghaladó mértékben, 16 százalékkal nőtt.
A drogériák forgalmán belül értelemszerűen csak csepp a tengerben a törlőkendők értékesítése, de a meghatározó szereplők mind eredményes évet zártak. A DM Drogerie Markt például 11 százalékos növekedéssel 76,49 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly az Opten adatai szerint. Versenytársai közül az elmúlt esztendőben 62,59 milliárd forintig jutott a Rossmann Magyarország, a tavaly júniusig tartó üzleti évben 37,68 milliárd forintos forgalmat ért el a Müller Drogéria.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.