Jelentősen csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc profitja a november végéig tartó három hónapban, ami egyben utolsó pénzügyi negyedéve is volt.
A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte szerdán, hogy a november végével záródott három hónapban az adózott eredménye éves összevetésben 33 százalékkal 3,99 milliárd svéd koronára (1 korona 31,81 forint) esett az egy évvel korábbi 5,9 milliárd koronáról.
A H&M negyedéves forgalma a november végéig tartó három hónapban 2 százalékkal, 50,4 milliárd koronára mérséklődött az egy évvel korábbi 52,72 milliárd koronáról.
A november végével záródott pénzügyi évben a cég adózott eredménye éves szinten 13 százalékkal 16,18 milliárd koronára esett, a működési eredménye pedig 14 százalékkal 20,6 milliárd koronára csökkent. A cég éves forgalma 192,3 milliárd koronáról 200 milliárd koronára nőtt.
A vállalat a világ 69 országában működik, a november végével záródott pénzügyi évben 479 új üzletet nyitott és 91 üzletet bezárt. A H&M 43 ország online piacán is jelen van.
A cég a folyó pénzügyi évben 390 új üzletet tervez nyitni és 170-et bezárni, első boltját nyitja majd Ukrajnában és Uruguayban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.