Az október–decemberi időszakban eladott 49,6 millió tablet valamivel több, mint negyedét az Apple értékesítette, amely növelni tudta piaci részesedését 2016 hasonló időszakához képest. A piackutató cég elemzése szerint az amerikai társaság ezt részben annak köszönhette, hogy a 9,7 hüvelykes iPad modell árát csökkentette, emellett frissítette az iPad Pro-kínálatot. Ez mind az üzleti szegmensben, mind az oktatási szektorban pozitív fogadtatásra talált.
A gyártói rangsor második helyére jött fel az Amazon (amely a közelmúltban egy teljesen önkiszolgáló, kassza nélküli üzlettel mutatta be, hogyan képzeli el a kereskedelem jövőjét az offline térben). Az amerikai online kiskereskedelmi cég agresszív árpolitikájának köszönheti, hogy felével tudta növelni az utolsó negyedévben eladott táblagépei számát az egy évvel korábbihoz képest. Az év végi akciózás mellett az is szerepet játszhatott a látványos felfutásban, hogy a mesterséges intelligencián alapuló digitális asszisztens, az Alexa integrálásával jelentősen bővült az eszközök felhasználhatósága. Így épp azokon a területeken bővült az Amazon táblagépeinek funkcionalitása, amelyek miatt még mindig kelendők az ilyen eszközök.
Az IDC elemzése szerint ugyanis most már egyértelműen multimédiás tartalmak lejátszására alkalmas készülékekként tekintenek a tabletekre a fogyasztók. E szegmensben azonban az egyre vékonyabb keretű és nagyobb kijelzőjű okostelefonok nagy riválisai a táblagépeknek, ezért a gyártóknak érdemes lenne más irányba próbálkozniuk, ha fenn akarják tartani a kategóriát. Pár éve megjelentek a szétválasztható, vagyis billentyűzettel is ellátott tabletek, amelyek iránt az IDC adatai szerint folyamatosan nő az érdeklődés. A cég elemzéséből kiderül, hogy az utolsó negyedévben 6,5 millió ilyen típusú táblagépet értékesítettek világszerte, ami 10 százalék fölötti növekedés.
A teljes tavalyi évben 163,5 millió tabletet adtak el, ez 6,5 százalékos visszaesés volt 2016-hoz képest. Az Apple növelni tudta forgalmát, megerősítve vezető pozícióját, míg az egész esztendőt vizsgálva a Samsung még megtartotta második helyét, igaz, az Amazon sokat ledolgozott hátrányából. A dél-koreai társaság tavaly 24,9 millió tabletet értékesített, ami 6,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az Amazon ugyanakkor éves összevetésben 38 százalékkal tudta növelni forgalmát, és 16,7 millió táblagépet adott el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.