Mint mondta, néhány héttel ezelőtt érkezett meg Zágrábba a magyar Külgazdasági és Külügyminisztériumtól (KKM) egy szándéknyilatkozat, amelyben az állt, hogy Magyarország kész 25 százalékos tulajdonrészt vásárolni a terminálban. Kiemelte továbbá, hogy jelenleg folynak a tárgyalások a felek között.
Tomislav Coric reményét fejezte ki, hogy
a következő hónapokban és években nőni fog az érdeklődés a tulajdonrész megvásárlása, valamint a kapacitások lefoglalása iránt.
A miniszter szerint a tárgyalásoktól és a kapacitások megvásárlásától is függ, hogy Magyarország szerezhet-e tulajdonrészt a terminálban és miként.
A horvát kormány januári döntése szerint százmillió euróval (31,8 milliárd forint) támogatja a krki LNG-terminál megépítését: 50 millió euróval 2019-ben és további 50 millió euróval 2020-ban.
A Kvarner-öbölbe tervezett terminál 2021-ben kezdi meg működését, és a projekt 234 millió euróba kerül, ebből csak maga az úszó LNG-terminál (FSRU) 160 millió euróba.
A projektet az európai uniós Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) koordinációs bizottsága 2017. februári döntése szerint 101,4 millió euróval támogatta. A fennmaradó összeget – 32,6 millió eurót – a horvát kormány által elfogadott finanszírozási terv szerint az LNG Hrvatska vállalat és az ország vezető gáz- és árampiaci állami vállalatai (HEP, Plinacro) biztosítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.