Az Orbis szállodaipari befektetőcsoport eredménye hatodik éve folyamatosan nő. A bevétel 4,6 százalékkal, az üzemeltetési EBITDA pedig 12,6 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest. Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) csoportszinten 5,5 százalékkal, Magyarországon pedig jelentősen átlag felett, 9,1 százalékkal növekedett – olvasható a csoport közleményében.
„Az Orbis alapvető átalakuláson ment keresztül 2019-ben. Újragondoltuk üzleti modellünket, és tevékenységünk két különböző – szolgáltatói (asset light) és szállodaingatlan (asset heavy) – üzletágra osztottuk. A szolgáltatói üzletágat az Accornak értékesítettük, ami lehetővé teszi, hogy tisztán szállodaingatlanokkal foglalkozzunk.
Mindkét vállalat nagyon gyorsan növekszik, hogy megfeleljen a vendégek és partnerek elvárásainak, így az üzletágak egymástól függetlenül tudják kiaknázni lehetőségeiket”
– mondta Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.
„A Közép-Kelet Európa hat országában található 73 szállodával az Orbis a növekedés új korszakába lép az új tulajdonossal együtt – az AccorInvest jelenleg az Accortól vásárolja meg annak Orbis részvényeit.
Annak érdekében, hogy a legnagyobb nemzetközi márkák révén a legjobb szolgáltatási színvonalat biztosítsuk, az Orbis a 73 szállodára vonatkozó üzemeltetési megállapodást kötött az Accorral – ez együttműködésünk következő lépcsőfoka”
– tette hozzá.
Az Orbis már a hatodik évben növelte eredményeit. A 4,6 százalékos növekedéssel 1 419,6 millió PLN-re emelkedő bevétel, illetve a működési EBITDA 12,6 százalékos növekedése (egészen 499,1 millió PLN-ig) komoly pénzügyi teljesítmény.
A közlemény szerint az Orbis legtöbb kiemelt piacán az üzemeltetési szinten is nagyon komoly eredményeket ért el, amit az 5,5 százalékos (201 PLN-re) csoportszintű RevPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) növekedése is mutat. Ez országonként változik:
9,1 százalék Magyarországon, 4,4 százalék Lengyelországban és 4,2 százalék Csehországban az előző évhez képest.
A növekedés az árazási stratégiából következik: az Orbis sikeresen – 2018-hoz képest 4,6 százalékkal – növelte az átlagos szobaárat, úgy, hogy tartotta a stabil foglaltsági rátát.
Azzal, hogy az Orbis lezárta a light asset (szolgáltatói) üzletág eladását az Accornak, mind a 66 meglévő franchise és management hotelszerződés, illetve a tervben lévő további 42 szállodára vonatkozó szerződés is átkerült az Accor portfoliójába. A tranzakció értéke 1 218.4 millió PLN-t tett ki. Azóta az Orbis portfolió 73 saját tulajdonú és lízingelt szállodából áll, 6 országban (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Románia, Szlovákia és Litvánia).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.