BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autóipari beszállítókat érintheti leghátrányosabban a koronavírus-válság

A továbbra is „rémesen alacsony” kereslet elsősorban a beszállítókat érinti hátrányosan.

A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.

Véleményem szerint a Volkswagen azok között a cégek között lesz, amelyek jobb helyzetben lesznek a válság után, mint előtte voltak, nem utolsó sorban azért, mert konkurenseik többsége még nagyobb problémákkal küzd

– fogalmazott a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.

A Volkswagen miatt így a koronavírus-válság által okozott problémák ellenére sem igazán aggódom. Először is azért, mert a Volkswagen összességében nagyon szilárd gazdálkodási alapokon áll. Másodsorban azért, mert a konszern széles nemzetközi bázisra támaszkodik és az egyik kontinensen elszenvedett forgalomcsökkenést – legalábbis részben – ki tudja egyenlíteni egy másik kontinensen elért jobb eredménnyel. Ahogy ezt Európa és Kína példája is mutatja. Harmadsorban pedig azért, mert egy kiváló növekedési perspektívával bíró vállalatról van szó

– mondta.

Hangsúlyozta azonban, hogy aggódik viszont a kis- és középméretű autóipari beszállító vállalatok sorsáért.

Az autóipari beszállítók többségét az alternatív hajtástechnológiákra való egyébként is problémákkal terhes átállás kellős közepén érte a koronavírus-válság

– mondta. A továbbra is „rémesen alacsony” kereslet elsősorban a beszállítókat érinti hátrányosan.

Attól tartok, hogy az ősz folyamán már kellemetlen hírek tömkelegével kell majd szembesülnünk ezen a téren

– tette hozzá.

Fotó: Volkswagen, VW, | usage worldwide/AFP

Stephan Weil szerint a kereslet fellendülésének kellene valamilyen módon lökést adni.

Minden bizonnyal létezik az ártámogatásnál jobb módszer is

– mondta. A koronavírus-válságnak egyszer vége lesz, és hogy a legfontosabb német ipari ágazat a válság után is olyan erős lesz-e, mint előtte volt, az az elkövetkező hónapokban dőlhet el.

Mindenki számára világos kell hogy legyen, hogy itt több ezer munkahelyről és egy fontos ipari struktúra fennmaradásáról van szó

– hangsúlyozta.

A nagy német autógyártók és a nekik otthont adó három tartomány, Baden-Württemberg, Bajorország és Alsó-Szászország egyaránt azon van, hogy a konjunktúra fellendítése érdekében a belsőégésű motoros autók is kapjanak vásárlási támogatást. Ezt a megoldást azonban nem támogatja a kormánypolitika.

Számomra a legfontosabb a hozzáadottérték-termelés megőrzése Németországban az autóipartól az acéliparig és a vegyiparig terjedő teljes vertikumban. Ennek érdekében az lenne a feladatunk, hogy a lehető legváltozatosabb módokon a lehető legtöbb vállalatnak aktív állami támogatási politikával növekedési perspektívát adjunk

– hangsúlyozta Weil. A részmunkaidős foglalkoztatás támogatásának a 24 hónapra való kiterjesztése mellett ehhez hozzátartozna még az adócsökkentés is, mivel „a vállalatok jó részének a 2017/2018-as pénzügyi év volt az utolsó nyereséges éve, ezért az adótartozás elengedése nagy segítség lenne számukra” – mondta Stephan Weil.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.