BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

BM: hiába az új időpontfoglalási rendszer, tömegesen maradnak távol a betegek a vizsgálatok során

Majdnem minden ötödik foglalás esetén a páciens nem jelenik meg az adott időpontban a különböző vizsgálatokon. Pedig az időpontfoglalás nagyban megkönnyítheti a betegek és nem utolsósorban az egészségügyi rendszer tervezhetőségét.

Megkönnyíti az egészségügyi időpontfoglalást az EgészségAblak alkalmazás új funkciója, de majdnem félmillió időpont maradt kihasználatlanul az elindítása óta közölte a Belügyminisztérium (BM) vasárnap az MTI-vel.

időpontfoglalás
BM: hiába az új időpontfoglalási rendszer, tömegesen maradnak távol a betegek a vizsgálatok során / Fotó: Katona Tibor / MTI

Azt írták, hogy az ingyenesen letölthető EgészségAblak applikáción keresztül július 1-jétől van lehetőség időpontot foglalni a járóbeteg-szakrendelésekre. Ráadásul a fejlesztés révén a felhasználók a lefoglalt időpontokat könnyedén összekapcsolhatják telefonjuk naptárával, ezzel megkönnyítve a mindennapi tervezést és az értesítések személyre szabását. Hozzátették, az applikáció újításának célja, hogy még gyorsabb és kényelmesebb időpontfoglalási lehetőséget biztosítson.

A rendelkezésre álló statisztikák azonban azt mutatják, hogy az időpontok jelentős része kihasználatlan marad.

A közlemény szerint az új foglalási lehetőség bevezetése óta, mindössze három és fél hónap alatt:

  • csaknem 2 millió 400 ezer időpontfoglalás történt,
  • ebből 441 875 alkalommal azonban a páciensek nem jelentek meg a lefoglalt időpontjukban. 

Ez azt jelenti, hogy közel félmillió időpont maradt kihasználatlanul, amelyeket más betegek vehettek volna igénybe, ha időben értesülnek a szabad helyekről.

Fontos lenne a lemondás

A tárca közleményében hangsúlyozta, hogy a távolmaradások minimalizálása érdekében rendkívül fontos a foglalások lemondása, ha az érintett személy mégsem tud elmenni az időpontra. Hozzátették, hogy az EgészségAblak applikáció erre is lehetőséget biztosít, a beteg egy gombnyomással lemondhatja az időpontját. Így csökkenthető a fölöslegesen foglalt időpontok száma, és segíthető, hogy más páciensek hozzáférjenek az ellátáshoz.

Bízunk abban, hogy az új digitális megoldások, az EgészségAblak alkalmazás által kínált lehetőségek, valamint a tudatos hozzáállás hozzájárulhat a gördülékenyebb és hatékonyabb egészségügyi ellátáshoz

– áll a szaktárca közleményében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.