BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszaesett a PR ügynökségek árbevétele 2020-ban

Az ágazat árbevétele az előző évi 64 milliárd forintról 48 milliárd forintra esett 2020-ban.

A koronavírus-járvány nem hatott jól a PR-iparra Magyarországon:

az ágazat árbevétele az előző évi 64 milliárd forintról 48 milliárd forintra esett 2020-ban,

az adózott eredmény azonban nem csökkent, míg a szektorban foglalkoztatottak száma több mint 27 százalékkal mérséklődött derül ki a Magyar Public Relations Szövetség 30. évfordulója alkalmából kiadott PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadványból.

Fotó: Shutterstock

Azt írták, az adózott eredmény szinte megegyezik a 2019-essel, 10,9 milliárd forint volt, az árbevétel-arányos nyereség pedig közel a duplájára nőtt, aminek oka a kevesebb közvetített szolgáltatás azaz az ügynökségek tisztán tanácsadói tevékenységének igénybevétele , illetve a személyi jellegű ráfordítás csökkenése.     

Az elemzés szerint a tulajdonosi érdekek védelme volt az elsődleges szempont, gyakran az operatív munkavégzésből is kivették a részüket a tulajdonosok.

Az ágazatban csaknem 1500 cég és mintegy 2300 egyéni vállalkozás működött tavaly.

A foglalkoztatottak száma 27,15 százalékkal csökkent a szektoron belül; 

több mint 480 állás tűnt el a Covid hatására 2020-ban, 

a személyi jellegű ráfordítások pedig 43 százalékkal 6 milliárd forintra zuhantak. Ebből jól látszik, hogy a PR-ügynökségek kisebb létszámmal oldották meg a feladataikat, ezzel együtt viszont az eddigi legmagasabb szintre ugrott az egyéni vállalkozások száma, tehát a cégek valószínűleg vagy egyéni vállalkozókkal, azaz külsős tanácsadók bevonásával próbáltak könnyíteni a terheiken, vagy a megszűnő állások miatt többen indítottak kényszerből vállalkozásokat állapították meg.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.