BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatékonyságot növel a munkaidő-nyilvántartás

A munkaidő-nyilvántartás törvényi kötelezettség, de előnyt is jelenthet: szoftveres támogatással kiszűrhetők a bérezési problémák, csökkenthetők a bérköltségek.

A ledolgozott munkaidő pontos nyilvántartására törvény kötelezi a vállalatokat, de többek között a bérszámfejtéshez is elengedhetetlen. Az adatok vezetése akár hagyományos módon, papíron is történhet, azonban több dolgozó, nem egységes munkarend vagy több telephely esetén mindez nehézkessé válik, és a hibalehetőségek számát is növeli.

A leghatékonyabb megoldás egy munkaidő-nyilvántartó szoftver bevezetése, amely a beléptetőrendszerhez kapcsolódva automatikusan rögzíti az adatokat. A rögzítéssel kapcsolatos hibák száma így minimálisra csökken, és az irodában is kevesebb papírra van szükség, mégis minden szükséges adat a HR szakemberek rendelkezésére áll.

A legfejlettebb rendszerek – például a nexONTIME program – a munkaidőkeretben történő foglalkoztatás speciális igényeit is képesek kezelni, ahol minden egyes dolgozó esetében külön beosztást kell készíteni. A NEXON előbb említett szoftvere nem csak kezeli az egyedi munkarendeket, hanem azokat összeveti a törvényi előírásokkal, és jelzi az esetleges eltérést is.

Csökkenő munkabérköltségek
A munkaidő-nyilvántartás informatikai támogatásának legtöbb előnye akkor mutatkozik meg, ha összekapcsolják a bérszámfejtő és a személyügyi nyilvántartó programokkal. A kétirányú kapcsolatból adódóan a két adatbázis konzisztens lesz egymással, például az új dolgozót elegendő a bér- vagy a HR programba felvenni, onnan a munkaidő-nyilvántartó rendszerbe is szinkronizálódnak az adatai. Az integrált rendszerből számos kimutatás nyerhető, így elemezhető a munkavállalók teljesítménye, kiszűrhetők a bérezési problémák, valamint csökkenthetők a túlórák és munkabérköltségek is.

Az informatikai támogatás lehetőséget ad az adminisztráció teljes megreformálására. A programhoz online felület is kialakítható, a jelenléti ívek intraneten vagy interneten is vezethetők. A több telephellyel rendelkező vállalatok így egységes nyilvántartásban, folyamatosan vezethetik az adatokat. Akár a munkavállalók is nyomon követhetik és ellenőrizhetik a rögzített információkat, lekérdezhetik a rendelkezésre álló szabadságkeretüket, és közvetlenül jelezhetik feletteseiknek szabadságigényüket.

A 10 legfontosabb érv az elektronikus munkaidő-nyilvántartás mellett

  • A jogszabályi előírások pontosan betarthatók.
  • A dolgozók munkaidejével kapcsolatban minden adat rendelkezésre áll.
  • Több telephely esetén is egyetlen nyilvántartásban, folyamatosan vezethetőek az adatok.
  • Rugalmas munkaidő esetén bármikor ellenőrizhető a munkaidő-egyenleg.
  • A dolgozók teljesítménye elemezhetővé válik.
  • A túlórák és munkabér költségek csökkenthetők, a bérezési és erőforrás-gazdálkodási problémák kiszűrhetők.
  • Az adatfeldolgozás folyamata jelentősen felgyorsul, az adatbázis könnyen kezelhető.
  • A nyilvántartás pontos és egységes, így gyorsabb és hibamentes a bérszámfejtés.
  • Változatos és átlátható kimutatások készíthetők, melyek megkönnyíthetik a vezetői döntéseket.
  • Az irodában felhasznált papír mennyisége jelentősen csökken.
  • A teljes körű, integrált munkaidő-nyilvántartó program bevezetése előtt érdemes alaposan mérlegelni azt, hogy melyik gyártó alkalmazását vásároljuk meg. A nexONTIME szoftver gyártója, a NEXON például nem csak a bevezetés során, hanem a későbbiekben is folyamatos támogatást és képzést nyújt ügyfeleinek. A NEXON lehetőséget biztosít az ASP (Application Service Provider) modell alkalmazására is, amelynek keretében havidíjas rendszerben biztosítja a szolgáltatást, így ez közvetlen költségként elszámolható.

    További információ a nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszerről, valamint a kapcsolódó kedvezményekről.

    A jogszabályi előírások pontosan betarthatók.

    A dolgozók munkaidejével kapcsolatban minden adat rendelkezésre áll.

    Több telephely esetén is egyetlen nyilvántartásban, folyamatosan vezethetőek az adatok.

    Rugalmas munkaidő esetén bármikor ellenőrizhető a munkaidő-egyenleg.

    A dolgozók teljesítménye elemezhetővé válik.

    A túlórák és munkabér költségek csökkenthetők, a bérezési és erőforrás-gazdálkodási problémák kiszűrhetők.

    Az adatfeldolgozás folyamata jelentősen felgyorsul, az adatbázis könnyen kezelhető.

    A nyilvántartás pontos és egységes, így gyorsabb és hibamentes a bérszámfejtés.

    Változatos és átlátható kimutatások készíthetők, melyek megkönnyíthetik a vezetői döntéseket.

    Az irodában felhasznált papír mennyisége jelentősen csökken.

    -->

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.