A ledolgozott munkaidő pontos nyilvántartására törvény kötelezi a vállalatokat, de többek között a bérszámfejtéshez is elengedhetetlen. Az adatok vezetése akár hagyományos módon, papíron is történhet, azonban több dolgozó, nem egységes munkarend vagy több telephely esetén mindez nehézkessé válik, és a hibalehetőségek számát is növeli.
A leghatékonyabb megoldás egy munkaidő-nyilvántartó szoftver bevezetése, amely a beléptetőrendszerhez kapcsolódva automatikusan rögzíti az adatokat. A rögzítéssel kapcsolatos hibák száma így minimálisra csökken, és az irodában is kevesebb papírra van szükség, mégis minden szükséges adat a HR szakemberek rendelkezésére áll.
A legfejlettebb rendszerek – például a nexONTIME program – a munkaidőkeretben történő foglalkoztatás speciális igényeit is képesek kezelni, ahol minden egyes dolgozó esetében külön beosztást kell készíteni. A NEXON előbb említett szoftvere nem csak kezeli az egyedi munkarendeket, hanem azokat összeveti a törvényi előírásokkal, és jelzi az esetleges eltérést is.
Csökkenő munkabérköltségek
A munkaidő-nyilvántartás informatikai támogatásának legtöbb előnye akkor mutatkozik meg, ha összekapcsolják a bérszámfejtő és a személyügyi nyilvántartó programokkal. A kétirányú kapcsolatból adódóan a két adatbázis konzisztens lesz egymással, például az új dolgozót elegendő a bér- vagy a HR programba felvenni, onnan a munkaidő-nyilvántartó rendszerbe is szinkronizálódnak az adatai. Az integrált rendszerből számos kimutatás nyerhető, így elemezhető a munkavállalók teljesítménye, kiszűrhetők a bérezési problémák, valamint csökkenthetők a túlórák és munkabérköltségek is.
Az informatikai támogatás lehetőséget ad az adminisztráció teljes megreformálására. A programhoz online felület is kialakítható, a jelenléti ívek intraneten vagy interneten is vezethetők. A több telephellyel rendelkező vállalatok így egységes nyilvántartásban, folyamatosan vezethetik az adatokat. Akár a munkavállalók is nyomon követhetik és ellenőrizhetik a rögzített információkat, lekérdezhetik a rendelkezésre álló szabadságkeretüket, és közvetlenül jelezhetik feletteseiknek szabadságigényüket.
A teljes körű, integrált munkaidő-nyilvántartó program bevezetése előtt érdemes alaposan mérlegelni azt, hogy melyik gyártó alkalmazását vásároljuk meg. A nexONTIME szoftver gyártója, a NEXON például nem csak a bevezetés során, hanem a későbbiekben is folyamatos támogatást és képzést nyújt ügyfeleinek. A NEXON lehetőséget biztosít az ASP (Application Service Provider) modell alkalmazására is, amelynek keretében havidíjas rendszerben biztosítja a szolgáltatást, így ez közvetlen költségként elszámolható.
További információ a nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszerről, valamint a kapcsolódó kedvezményekről.
A jogszabályi előírások pontosan betarthatók.
A dolgozók munkaidejével kapcsolatban minden adat rendelkezésre áll.
Több telephely esetén is egyetlen nyilvántartásban, folyamatosan vezethetőek az adatok.
Rugalmas munkaidő esetén bármikor ellenőrizhető a munkaidő-egyenleg.
A dolgozók teljesítménye elemezhetővé válik.
A túlórák és munkabér költségek csökkenthetők, a bérezési és erőforrás-gazdálkodási problémák kiszűrhetők.
Az adatfeldolgozás folyamata jelentősen felgyorsul, az adatbázis könnyen kezelhető.
A nyilvántartás pontos és egységes, így gyorsabb és hibamentes a bérszámfejtés.
Változatos és átlátható kimutatások készíthetők, melyek megkönnyíthetik a vezetői döntéseket.
Az irodában felhasznált papír mennyisége jelentősen csökken.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.