BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megéri váltani

Lehet alacsonyabb az ár és lehet jobb a szolgáltatás – a kis- és középvállalkozói szektor számára is kínál választási lehetőséget a szabad árampiac. Az MVM Partner Energiakereskedelmi ZRt. kifejezetten ezt a csoportot célozza meg legújabb ajánlataival. Lehőcz Balázs Gábor és dr. Ugron Gáspár Gábor, a társaság két vezetője úgy tartja: a cégek akkor járnak el helyesen, ha magas szintű témaként kezelik a villamos energia beszerzését, és az ajánlatok alapos tanulmányozása után a profiljukhoz legjobban igazodó terméket választják ki.

- A 3x63 Amper csatlakozási teljesítmény felett vételező vállalkozások 2008. január elsejétől a szabad piacon vásárolnak villamos energiát. Mintha nem lenne elég egyértelmű az ide tartozó fogyasztók mindegyikének, hogy kis- és közepes méretű vállalkozásként is van választási lehetőségük. Az MVM Partner pedig éppen ezt a szegmenset célozza meg ajánlataival. Tényleg mindenkinek érdemes kilépni a szabadpiacra?

- Először is azt kell tisztázni, hogy a piac megnyílása óta az áram már nem egyetlen termék, szabott áron, hanem választható termékek széles palettája, eltérő árakon kínált csomagok sora. A vállalkozások nem ugyanabban a munkarendben dolgoznak. A változó fogyasztási profilokhoz alkalmazkodva csomagokat állítottunk össze a szektor eltérő fogyasztási karakterisztikájú vállalatai számára. Az a társaság ér el relatív versenyelőnyt a piacon, amelyik a tevékenységéhez, üzemeltetési, fogyasztási jellegzetességeihez leginkább igazodó csomagot választja. Egészen más görbe mentén fogyaszt áramot mondjuk egy pékség, mint egy autószerelő műhely, és az MVM Partner ezeket az eltéréseket képes figyelembe venni ajánlataiban.

- Hányféle terméket kínálnak az MVM Partnerhez forduló fogyasztóknak?

- A termékeink változatosak, de ahhoz, hogy optimális ajánlatot tudjunk adni, egy sor dolgot mérlegelnünk kell. Ismernünk kell például azt az ágazatot, amelyben ügyfelünk tevékenykedik, átlagos fogyasztási mutatójának kilengéseit, a munkarendjét – szóval egy meglehetősen precíz osztályozás után jutunk el oda, hogy valakinek pontos, jó árat tudjunk kínálni. Egészen más a fogyasztói profilja egy olyan társaságnak, amelyik csak nappal, ráadásul csúcsidőszakban, mondjuk reggel nyolc és este nyolc között működik, és megint más, amelyik három műszakban dolgozik, s éjjel-nappal ugyanannyit fogyaszt. Más ajánlatot kell adnunk annak a társaságnak, amelyik csak éjszaka termel, napközben pedig egyáltalán nem, mert az árakat ez mind-mind befolyásolja. Méghozzá nem is kis mértékben. Olyan is előfordult már, hogy egy vállalkozás azért változtatta meg a munkarendjét, mert ezzel jóval kedvezőbb áron juthatott hozzá a villamos energiához. Összességében tíznél is több terméket tudunk kínálni a fogyasztóknak.

- Mekkora árelőnyt érhet el egy kisvállalkozás, ha okosan választ kereskedőt?

- Mi elsősorban azt szeretnénk, hogy a vállalatvezetők minél körültekintőbben döntsenek ebben a kérdésben. Az áramkereskedő kiválasztása egyre fontosabb, egyre nagyobb jelentőséggel bír. Minden vállalkozás érdeke, hogy magas szintű téma legyen ez a feladat. Ám, hogy ne kerüljük meg a kérdést: egy átlagos ipari üzemben kilowattóránként akár másfél–két forintos árelőny is elképzelhető. Ehhez precízebb szolgáltatás, jobb fizetési feltételek is társulhatnak.

- Azon túl, hogy az áramkereskedők versenyeznek az árban, miben lehetnek még vonzóbbak vetélytársaiknál?

- A minőségben. Természetesen nem az áramszolgáltatás minőségére gondolok, mert azt törvény szabályozza, hanem a járulékos szolgáltatásokra. Ezekben igenis kialakulhat minőségi verseny a kereskedők között, és mi ebben szeretnénk az élen járni. Nemcsak a termékeink illeszkednek ugyanis rugalmasan a kkv-k igényeihez, de az ügyfélkezelési, számlázási és panaszkezelési rendszerünk is. Havi negyven–ötven új ügyfél megszerzése és magas színvonalú kiszolgálása a célunk.

Számunkra nincsenek "kis" ügyfelek, mindenkivel ugyanannyit foglalkozunk, törődünk. Az egyik előnyünk az, hogy ebben a szegmensben nincsenek évtizedes berögződéseink. A másik, hogy nagy nemzeti vállalati hátterünk biztonságot, stabil működést jelent ügyfeleink részére. Az MVM Partner 2003. január elsejétől vesz részt a nagyfogyasztók ellátásában, komoly eredményekkel, hiszen az ország első három villamos energia kereskedője közé tartozunk, és biztos hazai forrásokkal rendelkezünk ahhoz, hogy a magyarországi felhasználókat, így a kis- és középvállalkozások is ellássuk villamos energiával.

www.mvmpartner.hu
[email protected]
Tel.:06 1 304 2313

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.