BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Online vállalati kutatás – a kézenfekvő válasz

Az információszerzés, a banki- és pénzügyek, valamint a külső kommunikáció alakult át leginkább az internet hatására a 10 főnél többet foglalkoztató vállalatoknál. Minden negyedik vállalkozás végez online kutatásokat. A cégek egyhetede fontolgatja, hogy netalapú kutatási eszközöket vessen be a közeljövőben. A vállalati célcsoport is elérhető online. A saját hangjuk hallatására, a piackutatások iránti érdeklődés, valamint a futó kutatások egyes eredményeinek elérhetősége miatt csatlakoznak a Szonda Ipsos Üzleti Klubjának tagjai.

Az internet napjainkra szinte minden nagyobb vállalkozás számára olyan hétköznapi eszközzé vált, amely hozzátartozik a normális üzletmenethez. Ma már gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy voltak „internet (és mobiltelefon) előtti” idők, amikor a vállalati levelezés papíron folyt, és a vonalas telefon valamint a fax jelentette a gyors kapcsolattartást. Az internet gyökeresen átalakította a vállalatok működésének bizonyos területeit.

A Business Superbrand-díjas Szonda Ipsos 2009 áprilisában több mint 300 vállalat online megkérdezésével folyó kutatása szerint leginkább az információszerzés, a banki- és pénzügyek, valamint a külső kommunikáció alakult át a 10 főnél többet foglalkoztató vállalatoknál az internet hatására. Míg a legkevésbé a továbbképzést és a termelékenységet, valamint érthető okokból a raktározást "kezdte ki" az internet megjelenése.

Mit változtatott meg leginkább az internet bevezetése és mit legkevésbé a hazai cégeknél? (ötfokú skálán, ahol az 5 = teljes mértékben)

Forrás: Szonda Ipsos, online vállalati kutatás, 2009. április (N=343, 10+ vállalat)

Annak ellenére, hogy a világháló kézenfekvő eszköz az információgyűjtésben és a tájékozódásban, a cégek többsége mégsem gondol kutatási eszközként is az internetre, pedig az online kutatási eszközök felhasználása gyors és költséghatékony megoldás lehet, ha olyan fontos ismeretek beszerzéséről van szó, amelyekhez máshogy nehéz hozzáférni.

A Szonda Ipsos 2009 április-májusában folyó online vállalati kutatása szerint például az internettel rendelkező hazai 10 főnél több alkalmazottat foglalkoztató cégek hat tizede nem végez (vagy végeztet) online kutatásokat a fogyasztói, üzletfelei véleményének, igényeinek a megismerése céljából. Nagyjából csak minden negyedik vállalkozás él ezzel a lehetőséggel, ezek túlnyomó többsége (több mint 75%-uk) pedig saját maga végzi el ezeket a kutatásokat. Viszont a cégek egyhetede már fontolgatja, hogy online kutatási eszközöket vessen be a közeljövőben.

Végez vagy végeztet-e a vállalat online kutatásokat a fogyasztói, üzletfelei véleményének, igényeinek megismerése céljából? (%)

Forrás: Szonda Ipsos, online vállalati kutatás, 2009. április-május (N=517, 10+ vállalat)

Pedig kiváló online kutatási eszközök állnak rendelkezésre. A lakossági megoldások jó pár éve közismertek a kutatásokért felelős munkatársak számára, de az kevéssé köztudott, hogy a vállalati célcsoport is elérhető online idehaza. A Szonda Ipsos Üzleti Klub egyedülálló online kutatási megoldásokat tesz lehetővé a vállalati szféráról Magyarországon. A több mint 7000 vállalatot tömörítő adatbázis tulajdonos, régió és ágazat szerint reprezentálja a magyar vállalkozásokat. Kutatási célokból a nagyobb cégek (50-249 főt és több mint 250 főt foglalkoztató vállalatok) számarányukon felül találhatók meg a panelban, ami lehetővé teszi átfogó felmérések elvégzését ezen cégek körében is. A panel méretéből fakadóan mélyebb elemzések készíthetők a hazai gazdasággal kapcsolatban. A vállalati panel segítségével a többi között készült már kutatás a makrogazdasági várakozásokról, a vállalati hírnévről, a telefonálási szokásokról és a fenntartható fejlődésről is. A vállalatokat képviselő válaszadók szinte kizárólag döntéshozó vezetők vagy a döntéshozásban közvetlenül részt vevő vezető beosztású alkalmazottak.

Azt gondolhatnánk, hogy a cégek döntéshozói nem szívesen csatlakoznak egy ilyen válaszadói klubhoz, azonban saját bevallásuk szerint 75%-uk ajánlaná az Üzleti Klubot ismerőseinek vagy üzleti partnereinek – tehát elégedett a rendszer működésével. A fő motivációt elsősorban a saját hangjuk hallatása, a piackutatások iránti érdeklődés, valamint a futó kutatások egyes eredményeinek elérhetősége jelenti.

Miért csatlakozott a panelhez?

Forrás: Szonda Ipsos, online vállalati kutatás, 2009 február-március (N=582, 10+ vállalat)

Az Üzleti Klub rendszeresen toboroz tagokat – online is -, célzott felületeken. Regisztráljon Ön is az Üzleti Klub tagok közé és adjon hangot véleményének. Tagjaink számára rendszeresen elérhetőek a kutatások publikus, de máshol közzé nem tett eredményei, továbbá véleményüket megismerik a kutatásokat megrendelő döntéshozók.
Megéri regisztrálni, egy szerencsés cégvezető ugyanis 150 ezer forint értékben választhat a felajánlott nyeremények között – ami akár a cég számára elvégzett online kutatás is lehet.

IDE KATTINTVA ÖN IS TAGJA LEHET AZ ÜZLETI KLUBNAK

További információ:
Pintér Róbert, online stratégiai igazgató

tel.: 476-7732

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.