A humánügyvitel területén különösen fontos a pontosság – mind az adatok helyességét, mind a határidőket illetően. Gondoljunk csak a bérszámfejtésre, a munkaidő-nyilvántartásra vagy a teljesítményértékelésre – a pontatlan nyilvántartás, egy hibás számítás, vagy egyéb okokból történő késedelmes kifizetés súlyos anyagi és erkölcsi következményekkel jár a vállalatra nézve. A HR szoftverek fejlesztésében a legfontosabb irány tehát az olyan megoldások kialakítása, amelyekkel minimálisra csökkenthető a hibák száma, mérsékelhető az adminisztrációs teher, ugyanakkor szakértői támogatást lehet nyújtani a HR szakemberek munkájához.
Tulajdonképpen ezt a célt szolgálják a ma már egyre elterjedtebb integrált humánügyviteli rendszerek, amelyek a vállalaton belül egyetlen adatbázisban tárolják a munkavállalói adatokat, így a speciális feladatoknak megfelelően kialakított alkalmazások mindig friss információkkal dolgozhatnak. Egy új dolgozót elegendő például a személyügyi nyilvántartásba felvenni, onnan a munkaidő-nyilvántartó és bérszámfejtő rendszerbe is szinkronizálódnak az adatai. Mindez jelentősen csökkenti az adminisztrációt és a rögzítési hibák számát.
A humánügyviteli szoftverek gyártói a rendszerek továbbfejlesztése mellett számos kiegészítő megoldással is próbálják megkönnyíteni a HR szakemberek munkáját. „Mi többek között egy emlékeztető funkciót alakítottunk ki integrált HR rendszerünkhöz, amelynek segítségével nagy adatmennyiség is kezelhető marad. A szoftver értesíti az ügyintézőt például arról, ha egy alkalmazottnak éves orvosi vizsgálatra kell mennie, vagy ha valakinek lejár a határozott idejű szerződése” – mondta Szücsy Márton, a NEXON kereskedelmi ágazati igazgatója.
A NEXON tapasztalatai szerint sok vállalat számára legalább ilyen hasznos a webes vezetői és dolgozói önkiszolgáló rendszer. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy maguk a munkavállalók menedzselik saját adataikat egy interneten vagy intraneten elérhető, egyedi jelszóval védett felületen. A dolgozók például vezethetik a jelenléti ívüket, jelezhetik szabadságigényüket, nyilatkozhatnak cafeteriakeretük felhasználásáról vagy jelentkezhetnek a meghirdetett továbbképzésekre. „A hasonló megoldások iránti igény nagyságát jelzi, hogy a tavalyi év során 200 ügyfelünk vezette be a webes önkiszolgáló rendszereinkhez egypontos hozzáférést kínáló persONLINE-t” – sorolta az eredményeket Szücsy Márton.
A NEXON a konstrukciók tekintetében is illeszkedik a vállalati igényekhez. „A nexONHRM integrált humánügyviteli rendszer például már az alacsonyabb informatikai költségvetéssel rendelkező vállalatok számára is elérhető felhő alapú hoszting szolgáltatásként, így elkerülhető a magas bevezetési költség, valamint az üzemeltetés, frissítés gondja” – mondta az ágazati igazgató. Bár az integrált rendszer a humánügyvitel minden területére kínál megoldást, moduláris felépítésének köszönhetően részleteiben is megrendelhető, és nagymértékben testre szabható. (További információk a felhő alapú szolgáltatásról a NEXON honlapján találhatók.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.