BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új(ra) éjszakai vonattal utazhatunk Budapest és Berlin között

Európa éjszakai vasúti térképét a MÁV-START december 9-étől egy régi-új járatpárral, a Budapest és Berlin között ingázó Metropol EuroNighttal gyarapítja. A vonat útvonala a korábbitól eltérően ezúttal Lengyelországon, azon belül Szilézián keresztül vezet, érintve a terület központját, Wrocłavot is. A megújulás a fedélzeti szolgáltatásokban is megmutatkozik: kényelmes, modern kocsik, jegyárban foglalt, választható összetételű reggeli, bőséges fedélzeti büfékínálat és meleg vacsora lehetősége várja a Metropol EuroNight vonat utasait.

Út közben persze telik az idő, hiszen az éjszakai vonat este fél nyolc tájban indul Budapestről, Berlinbe pedig másnap reggel fél tíz környékén érkezik meg. Ezt az utazási időt viszont a fekvőhelyes és hálókocsiknak köszönhetően ágyban fekve, alvással is tölthetjük, az utazás nem von el értékes órákat a hasznosabban is tölthető nappali időszaktól.

Ez az utazási mód még csak nem is drága:

• a MÁV-START kevesebb, mint 10 ezer forintért is árul ülőhelyeket a vonatra,
  • de a fekvőhelyes kocsiba szóló legolcsóbb jegy is mindössze 13 ezer forint környékén van,
  • míg a legnagyobb komfortot nyújtó hálókocsiban valamivel több, mint 22 ezer forinttól utazhatunk Budapestről Berlinbe.
  • Fotó: MÁV START

Gondoljuk csak el: este negyed 8-ra megérkezünk a Keleti pályaudvarra – korábban nem kell, hiszen nincs check-in, poggyászfeladás és egyéb procedúra. Talán különösebben fel sem tűnik, de nem költöttünk drága transzferre, és erre reggel sem lesz szükség: Berlin központjában, a Reichstag és a Brandenburgi kapu szomszédságában szállhatunk le a vonatról.

Mit tapasztalunk a fedélzeten?

A MÁV-START egy 1. osztályú fülkés kocsit indít Berlinbe azok számára, akik ülve szeretnék tölteni az éjszakát, így elsőosztályú kényelmet kapunk másodosztályú áron. A kocsiban a fülkék tágasak, lábunk így kényelmesen elfér kinyújtva is, és az ülések szélességével sem lesz gondunk, fejtámla is van. A háló- és a fekvőhelyes kocsiban még kényelmesebben elhelyezkedhetünk. Előbbiben vetett ággyal várja az utasokat a vasút: paplan, párna és még szappan, törölköző is tartozéka a hálófülkének, ahol saját mosdókagyló is található az alapvető esti és reggeli tisztálkodáshoz. A fekvőhelyes kocsiban felszállás után megágyazhatunk magunknak a bekészített ágyneművel, de akár fel is hajthatjuk az ágyakat, és úgy utazhatunk, mint egy hagyományos fülkés kocsiban. Ha elpihennénk, az utaskísérő segít az ágyakat „elővarázsolni”. Felszálláskor mindkét kocsi utasai egy-egy palack szénsavas és szénsavmentes ásványvizet kapnak.

Fotó: MÁV START

És akkor gondoljunk a gyomrunkra is! Kinek ez, kinek az, tartja a mondás, melyet a Metropol EuroNight étlapját összeállítók is ismertek. Így a bolognai spagettitől az ananászos csirkéig, a sajtkrémlevestől a paradicsomlevesig, földimogyorótól a csokoládékon át a chipsig tart a skála az ételkínálatban. Az italok között is válogathatunk: többféle sör, minőségi vörös-, fehér- és rozéborok, röviditalok és természetesen gyümölcslevek, üdítők is vásárolhatók a vonat háló- és fekvőhelyes kocsijában üzemelő büfékben. Reggel azonban nem kell a pénztárcánkért nyúlnunk: minden utasnak ingyenesen jár ugyanis a reggeli, ha háló- vagy fekvőhelyet váltott, de az ülőkocsi utasai is vásárolhatnak a büféből, például egy finom kapucsínót vagy teát.

Tehát, ha úti célunk a német főváros vagy Lengyelország északnyugati része, jegyezzük meg a Metropol szót – hasznunkra válik, ha a repülés maceráival, az időrabló nappali utazással szemben keresünk megfizethető és minőségi alternatívát. A primer előnyökön túl persze jó, ha azt is tudjuk: az éjszakai vonatos utazás egyedülálló élményt jelent minden korosztály számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.