A BMW csoport az első negyedévben világszerte összesen 637 ezer autót értékesített, és ezzel minden idők legjobb első negyedéves eredményét érte el – közölte a bajor autógyártó tegnap. Az előző év azonos időszakához mérten egyharmadával növekvő értékesítéshez valamennyi nagyobb földrajzi régió és a konszern összes márkája hozzájárult.
Pieter Nota, a cégcsoport értékesítésekért felelős igazgatósági tagja a jobbnál jobb eladási adatok közül azt emelte ki, hogy
elektromos autókból 130 százalékkal több, azaz nagyjából 70 ezer kelt el. Mint mondta, ez a szám alátámasztja a társaság célkitűzését, hogy év végén már legalább egymillió e-BMW – konnektoros (plug-in) hibrid és tisztán elektromos – rója az utakat, és a tisztán villamos árammal hajtott, azaz a csupán külső forrásból tölthető, robbanómotor nélkül futó gépkocsijaiból is több mint százezer találjon gazdára az idén.
Nota szerint a csoport villanyautó-palettája ráadásul hamarosan tovább bővülhet, hiszen a BMW i3-ashoz, a Mini Cooper SE-hez, valamint az Európában néhány hete piacra dobott BMW iX3-hoz még ebben az évben csatlakozhatnak az új zászlóshajók, vagyis a BMW iX és a BMW i4, 2023-ban pedig már egy tucat teljesen elektromos modell közül választhatnak majd a márka hívei. Többek között a bivalyerős 5-ös és 7-es széria, továbbá a BMW X1 tisztán elektromos változatát is forgalomba hozzák, de a következő két év során jelenik meg a Mini Countryman villanyárammal működő utódja is.
A cél egyrészt az, hogy 2023-ig minden autópiaci szegmensben legalább egy tisztán elektromos BMW vagy Mini modell kerüljön piacra, másrészt, hogy az e-autók értékesítése 2030-ra a cégcsoport összes eladásainak legalább az 50 százalékát tegye ki.
A Mini – amely a tervek szerint a 2030-as évek elejére a csoport első márkájaként már kizárólag e-autókat fog kínálni – ezt a mérföldkövet már 2027-ben elérheti. A következő tíz év során összesen tízmillió tisztán elektromos BMW és Mini márkájú gépkocsi kerülhet forgalomba.
Az idei első negyedévhez visszakanyarodva:
BMW márkájú autókból egyébként összesen 36 százalékkal több, mintegy 560 ezer jutott el a vevőkhöz március végéig.
A növekvő népszerűség a hagyományos meghajtású gépkocsik közül főként az X modelleknek, valamint az 5-ös és a 3-as szériának köszönhető, amelyek értékesítése egyaránt 40 százalék körüli mértékben emelkedett.
Miniből 16 százalékkal többet, mintegy 75 ezret adtak át a vevőknek. A kisebb növekedés oka, hogy a kínai piacon nem igazán futott be a márka. Ennek ellenére globálisan 36 százalékkal nőtt például a legnépszerűbb Countryman modell forgalma, míg a háromajtós Miniből 23 százalékkal, a John Coopers Works modellből pedig 19 százalékkal több kelt el. Az elektromos kisautók aránya – egy év alatt megduplázódva – 15 százalékra nőtt a márka értékesítésein belül.
Óriási bravúrt hajtott végre a konszern luxusmárkája, a Rolls-Royce is, 116 éves történetében még sohasem fordult elő, hogy 1380 autót adtak volna el egyetlen negyedév alatt. A növekedés mértéke éves bázison amúgy 62 százalék volt. Leginkább a Cullmant és a Ghostot keresték, főként Kínából és az Egyesült Államokból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.