A minden évben november 11-én Kínában szervezett szinglik napja a világ legnagyobb online vásárlási eseménye, amely a fekete péntek mintájára hatalmas ünneppé nőtte ki magát az évek során. A 24 órán át tartó virtuális rendezvényt először a kilencvenes években rendezték meg, amelyet 2009-ben az Alibaba felkarolt. Az egyedülállók ünnepe – amelynek dátuma is erre utal (11.11.) – során több mint 50 százalékos leértékelésekkel és ingyenes szállítással csábítják az érdeklődőket.
Mostanra a szinglik napjának forgalma a fekete péntek és a kiber hétfő összesített forgalmának dupláját produkálja.
Bár az Alibaba platformjai mellett a JD.com is biztosít lehetőséget a virtuális vásárlásra, az Alibaba vezet a szinglik napján az eladott termékek számát és a forgalmat tekintve. Tavaly 1,9 milliárd terméket rendeltek online, az Alibaba platformjain vásárolt áruk értéke meghaladta a 210 milliárd jüant (31 milliárd dollárt), és
a vásárlások értéke már egy perc alatt elérte az egymilliárd dollárt.
Az idei eseményen több mint 350 ezer kínai és nemzetközi márka vesz részt, még 200 ezer autót és 800 ezer ingatlant is eladásra kínálnak.
A legnépszerűbb importáruk közé tartoznak az állateledel és a szépségápolási termékek. Tavaly a férfiaknak szánt kozmetikumra vonatkozó kereslet az előző évinél 3 ezer százalékkal emelkedett.
A koronavírus-járvány hatására minden eddiginél nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők. Miután az elmúlt időszakban megnőtt az otthon töltött idő, a legnépszerűbb termékek várhatóan a robot háztartási gépek, a porszívók és a szerszámos készletek lesznek. A tengerentúli bevásárlókörutak is elmaradtak idén, így az elzárt kínaiak a luxus termékekből is az átlagosnál többet vásárolhatnak a virtuális térben. Ezért az eseményen részt vevő luxusmárkák száma megduplázódik.
Bár az egészségügyi termékek eddig is keresettek voltak, idén várhatóan a vitaminokra és légtisztítókra nagyobb kereslet mutatkozik majd. A karantén miatt várhatóan több toalettpapírt és tisztálkodószert gyártó vállalat – például a Vinda és az Unilever – termékei iránt is nagyobb lesz az érdeklődés.
A pandémiás helyzetre való tekintettel 10 ezer mobil csomagtárolót vetnek be, amely lehetővé teszi az érintés nélküli csomagátvételt.
Az Alibaba szállítmányozója mintegy három millió dolgozót és 4 ezer repülőt és hajót állított készenlétbe,
és 700 repülőt biztosít kifejezetten a csomagok kiszállítására. A JD.com pedig drónokat vet be a házhoz szállításba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.