BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már most rekordot döntött az idei szinglik napja

Idén minden eddiginél többen vásárolhatnak a szinglik napján. A Kínában ma megrendezésre kerülő online rendezvényen vásárolt áruk szállítására mintegy három millió dolgozót és 4 ezer repülőt és hajót állítottak készenlétbe.

A minden évben november 11-én Kínában szervezett szinglik napja a világ legnagyobb online vásárlási eseménye, amely a fekete péntek mintájára hatalmas ünneppé nőtte ki magát az évek során. A 24 órán át tartó virtuális rendezvényt először a kilencvenes években rendezték meg, amelyet 2009-ben az Alibaba felkarolt. Az egyedülállók ünnepe – amelynek dátuma is erre utal (11.11.) – során több mint 50 százalékos leértékelésekkel és ingyenes szállítással csábítják az érdeklődőket.

Mostanra a szinglik napjának forgalma a fekete péntek és a kiber hétfő összesített forgalmának dupláját produkálja.

Bár az Alibaba platformjai mellett a JD.com is biztosít lehetőséget a virtuális vásárlásra, az Alibaba vezet a szinglik napján az eladott termékek számát és a forgalmat tekintve. Tavaly 1,9 milliárd terméket rendeltek online, az Alibaba platformjain vásárolt áruk értéke meghaladta a 210 milliárd jüant (31 milliárd dollárt), és

a vásárlások értéke már egy perc alatt elérte az egymilliárd dollárt.

 

Fotó: Pixabay

Az idei eseményen több mint 350 ezer kínai és nemzetközi márka vesz részt, még 200 ezer autót és 800 ezer ingatlant is eladásra kínálnak.

A legnépszerűbb importáruk közé tartoznak az állateledel és a szépségápolási termékek. Tavaly a férfiaknak szánt kozmetikumra vonatkozó kereslet az előző évinél 3 ezer százalékkal emelkedett.

A koronavírus-járvány hatására minden eddiginél nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők. Miután az elmúlt időszakban megnőtt az otthon töltött idő, a legnépszerűbb termékek várhatóan a robot háztartási gépek, a porszívók és a szerszámos készletek lesznek. A tengerentúli bevásárlókörutak is elmaradtak idén, így az elzárt kínaiak a luxus termékekből is az átlagosnál többet vásárolhatnak a virtuális térben. Ezért az eseményen részt vevő luxusmárkák száma megduplázódik.

Bár az egészségügyi termékek eddig is keresettek voltak, idén várhatóan a vitaminokra és légtisztítókra nagyobb kereslet mutatkozik majd. A karantén miatt várhatóan több toalettpapírt és tisztálkodószert gyártó vállalat – például a Vinda és az Unilever – termékei iránt is nagyobb lesz az érdeklődés.

A pandémiás helyzetre való tekintettel 10 ezer mobil csomagtárolót vetnek be, amely lehetővé teszi az érintés nélküli csomagátvételt.

Az Alibaba szállítmányozója mintegy három millió dolgozót és 4 ezer repülőt és hajót állított készenlétbe,

és 700 repülőt biztosít kifejezetten a csomagok kiszállítására. A JD.com pedig drónokat vet be a házhoz szállításba.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.