A következő három évben összesen 250 ezer elektromos autóval többet fogunk gyártani, mint amennyit eddig terveztünk – jelentette be az Augsburger Allgemeine Zeitung című bajor napilapnak adott, tegnap megjelent interjúban Oliver Zipse, a BMW igazgatóságának elnöke.
Mint mondta,
az új terv értelmében a jelenlegi 8 százalékról 2023-ra 20 százalékra növelik az e-autók arányát a cég teljes gépkocsi-termékpalettáján belül.
A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy az idén várhatóan előállított 160 ezer helyett három év múlva már 400 ezer villanyautó gördülhet le a müncheni székhelyű gyártó futószalagjairól.
Összehasonlításképpen: Elon Musk már ebben az évben is félmillió Teslát értékesítene, bár a cél eléréséhez a hamarosan záruló negyedik negyedévben még kiugróan sok, mintegy 180 ezer kocsit kellene az amerikai gyártónak összeszerelnie.
A Tesla teljesítményét, gyors növekedését egyébként Zipse lenyűgözőnek nevezte, de hangsúlyozta, hogy a prémiumkategóriás autók globális piacán a német márkáknak 80 százalékos piaci részesedésük van, amit meg is fognak védeni.
Németországban például az összes november végéig eladott jármű 11,9 százalékát tették ki a tisztán elektromos autók és a konnektoros hibridek – tette hozzá. Az összeladáson belül 0,5 százalék volt a Teslák és 1,1 százalék az elektromos BMW-k aránya.
Az elektromos autózás előtti legnagyobb kihívás Európában a közeljövőben a töltőállomások kiépítésének felpörgetése lesz
– vélte a BMW-főnök.
Mivel az előrejelzések szerint 2030-ban csak Németországban 7-10 millió e-autó közlekedhet majd az utakon, ehhez 8-11 millió töltési pontra, ezen belül egymillió nyilvános állomásra lenne szükség. Ahhoz, hogy ezt a célt elérjük, mostantól heti 15 ezer privát és 1300 kereskedelmi töltőhelyet kellene átadni, amitől nagyon messze van a kontinens – folytatta Zipse, aki minderre tekintettel uniós programot javasol a töltési infrastruktúra kiépítésére, mert enélkül szerinte elakadhat az elektromos autók offenzívája.
A BMW amúgy a cégelnök szerint nem késlekedett a „villamosítással”, hanem precíz időzítéssel, éppen a legjobbkor váltott. Nemsokára befejeződik a konszern németországi üzemeinek átépítése, aminek eredményeként mind a négy gyár a kereslettől függően átállítható lesz akár kizárólag elektromosautó-gyártásra. A debreceni üzemben is csupán villamos meghajtású gépkocsikat állítanak majd elő, azonban a 2023-as számokban az új telephely belépése még nem mutatkozik meg, mivel a cívisvárosban csak 2025-ben kezdődik meg a termelés.
A BMW részvényei a bejelentésre tegnap reggel ugrásszerűen emelkedtek, azonban kora délutánra az előző napi 73,4 eurós záróár közelébe ereszkedett az árfolyam. Ezzel a teljesítménnyel a csoport papírjai a DAX sereghajtói közé tartoznak, hiszen a frankfurti tőzsde vezető indexe délelőtt 1,5 százalékos erősödéssel a februárban felállított 13 795 pontos történelmi rekordját is megdöntötte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.