BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Duplájára emeli a tétet a BMW

A BMW igazgatósági elnöke szerint a német luxusautó-gyártók megvédik 80 százalékos részesedésüket a prémiumszegmensben.

A következő három évben összesen 250 ezer elektro­mos autóval többet fogunk gyártani, mint amennyit eddig terveztünk – jelentette be az Augsburger Allgemeine Zei­tung című bajor napilapnak adott, tegnap megjelent interjúban Oliver Zipse, a BMW igazgatóságának elnöke.

Mint mondta,

az új terv értelmében a jelenlegi 8 százalékról 2023-ra 20 százalékra növelik az e-autók arányát a cég teljes gépkocsi-termékpalettáján belül.

A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy az idén várhatóan előállított 160 ezer helyett három év múlva már 400 ezer villanyautó gördülhet le a müncheni székhelyű gyártó futószalagjairól.

Összehasonlításképpen: Elon Musk már ebben az évben is félmillió Teslát értékesítene, bár a cél eléréséhez a hamarosan záruló negyedik negyedévben még kiugróan sok, mintegy 180 ezer kocsit kellene az amerikai gyártónak összeszerelnie.

Fotó: BMW Group

A Tesla teljesítményét, gyors növekedését egyébként Zipse lenyűgözőnek nevezte, de hangsúlyozta, hogy a prémiumkategóriás autók globális piacán a német márkáknak 80 százalékos piaci részesedésük van, amit meg is fognak védeni.

Németországban például az összes november végéig eladott jármű 11,9 százalékát tették ki a tisztán elektromos autók és a konnektoros hibridek – tette hozzá. Az összeladáson belül 0,5 százalék volt a Teslák és 1,1 százalék az elektromos BMW-k aránya.

Az elektromos autózás előtti legnagyobb kihívás Európában a kö­zeljövőben a töltőállomások kiépítésének felpörgetése lesz

– vélte a BMW-főnök.

Mivel az előrejelzések szerint 2030-ban csak Németországban 7-10 millió e-autó közlekedhet majd az utakon, ehhez 8-11 millió töltési pontra, ezen belül egymillió nyilvános állomásra lenne szükség. Ahhoz, hogy ezt a célt elérjük, mostantól heti 15 ezer privát és 1300 kereskedelmi töltőhelyet kellene átadni, amitől nagyon messze van a kontinens – folytatta Zipse, aki minderre tekintettel uniós programot javasol a töltési infrastruktúra kiépítésére, mert enélkül szerinte elakadhat az elektromos autók offenzívája.

grafikon

A BMW amúgy a cégelnök szerint nem késlekedett a „villamosítással”, hanem precíz időzítéssel, éppen a legjobbkor váltott. Nemsokára befejeződik a konszern németországi üzemeinek átépítése, aminek eredményeként mind a négy gyár a kereslettől függően átállítható lesz akár kizárólag elektromosautó-gyártásra. A debreceni üzemben is csupán villamos meghajtású gépkocsikat állítanak majd elő, azonban a 2023-as számokban az új telephely belépése még nem mutatkozik meg, mivel a cívisvárosban csak 2025-ben kezdődik meg a termelés.

A BMW részvényei a bejelentésre tegnap reggel ugrásszerűen emelkedtek, azonban kora délutánra az előző napi 73,4 eurós záróár közelébe ereszkedett az árfolyam. Ezzel a teljesítménnyel a csoport papírjai a DAX sereghajtói közé tartoznak, hiszen a frankfurti tőzsde vezető indexe délelőtt 1,5 százalékos erősödéssel a februárban felállított 13 795 pontos történelmi rekordját is megdöntötte.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.