BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Us,Capitol,Building,At,Sunset,,Washington,Dc,,Usa.
Megduplázza, megkétszerezi, sőt, egyes Kínából érkező termékekre megnégyszerezi a védővámot az Egyesült Államok

Joe Biden szigorít, brutális védővámokat eszelt ki

Súlyos összegeket kell fizetnie annak, aki kínai elektromos autót exportálna az Egyesült Államokba. A kínai e-autók védővámja ugyanis nagyobb lehet, mint maga a jármű értéke. Joe Biden kormányzata durván szigorítana több kínai termék bevitelével kapcsolatban.

Megduplázná, sőt, egyes Kínából érkező termékekre megnégyszerezné a védővámot az Egyesült Államok. A Fehér Ház a kulcsfontosságú ágazatokban a napokban bevezetendő új vámtarifákat az amerikai munkaerőpiac védelmével indokolja. 

Us,Capitol,Building,At,Sunset,,Washington,Dc,,Usa.
Megduplázza, megkétszerezi, sőt, egyes Kínából érkező termékekre megnégyszerezi a védővámot az Egyesült Államok
Megduplázza, megkétszerezi, sőt, egyes Kínából érkező termékekre megnégyszerezi a védővámot az Egyesült Államok / Fotó: Shutterstock

Rá kell fizetni, ha kínai e-autót importálnak Amerikába

A Biden-kormányzat „a régóta aggodalomra okot adó ágazatokra összpontosít. A cél, hogy kezeljünk bizonyos tevékenységeket és kockázatokat, elkerüljük az eszkalációt, és hogy fenntartsuk kapcsolatunkat Kínával” –  értékelte Greta Peisch, az Egyesült Államok kereskedelmi ügynökségének volt vezető jogásza.

A kínai elektromos járművekre kivetett vám 27,5 százalékról 102,5 százalékra emelkedhet 

– tudta meg a Bloomberg bennfentesektől, akik szerint az illetékes bizottságban konszenzussal állapították meg az új vámmértékeket és vámokat. A villanyautókra kivetett vámemelés célja, hogy megvédje az Egyesült Államokat a kínai autók dömpingjétől. A kínai acél- és alumíniumtermékek, valamint autók egyelőre az amerikai kínálat kis részét adják.

Milyen kulcsfontosságú ágazatokban emelik a vámokat?

A hírügynökség forrásai szerint az elektromos járművek, az akkumulátorok, a napelemek, az acél és alumínium területén mindenképpen vámemelésre kell számítani. Egyes acél- és alumíniumipari termékekre Biden már korábban bejelentette, hogy 25 százalékra emeli a vámokat a jelenlegi 7,5 százalékról vagy vámmentességről.

A kínai félvezetőkre és a napenergiával kapcsolatos termékekre az új vámszabályokat és tarifákat várhatóan kedden jelentik be. A Kínában gyártott orvosi felszerelésekre, például a fecskendőkre és az egyéni védőfelszerelésekre is további vámokat fognak kivetni – jelezte az Equilor a hétfői befektetői hírlevélben.

Miért emelnek ekkorát a védővámokon?

Az amerikai elnök a vámemelésekkel szeretné aláásni kihívója, Donald Trump politikáját, aki protekcionista intézkedések ígéreteivel kampányol.

Biden riválisa egy New Jersey-i kampányrendezvényen már reagált is a hírre: „Azt mondja, hogy 100 százalékos vámot fog kivetni minden kínai elektromos járműre. Hát nem szép? Bidennek ezt már négy évvel ezelőtt meg kellett volna tennie.”

Trump szerint Kína megpróbálhatja majd kijátszani az intézkedéseket Mexikón keresztül. Éppen ezért ő a Mexikóban gyártott kínai autókra 200 százalékos vámot vetne ki. Ezen kívül 

a republikánus elnökjelölt-aspiráns általánosan 60 százalékos vámot alkalmazna minden kínai árura.

Ez utóbbit Biden nem licitálja felül, mivel a csapata szerint az ilyen lépés jócskán megdobná az inflációt.

Mindenesetre a republikánusok és a demokraták abban egyetértenek, hogy a kínai áruktól meg kell védeniük az amerikai piacot, így a protekcionista politika és a kereskedelmi háború várhatóan mindenképpen tovább marad az amerikai elnökválasztás után is.

A németek szerint a kínai autóáradat ellen nem vámokkal kell védekezni

A BMW és a VW felső vezetői kézzel-lábbal tiltakoznak a kínai dömpingáras elektromosautó-export uniós megregulázása ellen, szerintük a sarc bevezetésével lábon lövi magát az EU. Fontos számukra, hogy továbbra is olcsón tudják behozni a Kínában gyártott járműveiket. A BMW főnöke szerint egy extra vám kivetése a klímavédelem elleni támadásként is értelmezhető.

Mekkora a kínai autótermelés és autóeladás mértéke?

Kínában 2,4 millió új autót adtak el áprilisban, ami 9,3 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest. A járműgyártás eközben 12,8 százalékkal, 2,4 millióra emelkedett – írta meg az MTI a kínai járműgyártók szakmai képviseleti szervezete, a China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) közleménye alapján.

A világ legnagyobb újautó-piacán a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek áprilisi értékesítése 33,5 százalékkal, 850 ezerre ugrott, a termelésük pedig 35,9 százalékkal, 870 ezerre emelkedett éves szinten.

Wuhan.china-may,2021:,Nio,Brand,Logo,With,Electric,Car,In,Store.
A Kínai elektromos autó dömpingjétől tartanak Amerikában / Fotó: Shutterstock

Az április végével záródott idei első négy hónapban ezek az eladások 32,3 százalékkal, 2,94 millióra nőttek, gyártásuk pedig 30,3 százalékkal, 2,985 millióra emelkedett.

Kína áprilisban 504 ezer járművet exportált, 34 százalékkal többet, mint tavaly áprilisban, míg az idei első négy hónapban 1,539 milliót szállított külföldre, 34,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Kínai elektromos autókba fulladnak Európa kikötői

Meredeken visszaesett a kereslet a kínai járművek iránt. Míg tavaly az EU meghódításával fenyegettek, a kínai elektromos autók manapság csak a helyet foglalják.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.