BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína a túléléséért gyárt elektromos autókat

Nem állítható meg az elektromos autók elterjedése a világon, éppen ezért a feszültségek oldására az Európai Uniónak és Kínának is tárgyalóasztalhoz kell ülnie– jelentette ki a volt miniszter. Van Gang szerint Peking csak a túlélését akarja biztosítani, nem más országokkal versenyezni.

Az európai elektromosautó-iparba való kínai befektetések mindkét fél számára előremutató utat jelenthetnek a kereskedelmi feszültségek kezelésére a Kínai Tudományos és Technológiai Szövetség elnöke szerint, aki korábban a területért felelős miniszter volt.

Changan Automobile's Vehicle Distribution Center in Chongqing
elektromos autó
Nem állítható meg az elektromos autók elterjedése a világon, éppen ezért a feszültségek oldására az Európai Uniónak és Kínának is tárgyalóasztalhoz kell ülnie / Fotó: AFP

„Úgy gondolom, hogy a kormányok jelenleg azon gondolkodnak, hogyan tudnák tárgyalásokon keresztül összekapcsolni a befektetést az árukereskedelemmel” – jelentette ki Van Gang a kínai Dalianban tartott Világgazdasági Fórum szerdai ülésén.

Vang itt arra a kínai kereskedelmi minisztériumi közleményre utalhatott, amely szerint Peking konzultációt kezd az EU-val a kínai elektromos autók állami támogatásával kapcsolatos uniós vizsgálatról. Mint ismert, az Európai Bizottság szerint Kína akkora állami támogatásokat ad a gyártóinak, amivel behozhatatlan versenyelőnyre tesz szert az uniós piacon. Éppen ezért a testület kiegyenlítő vámokat vetett ki ezeknek a termékeknek az importjára, mint ahogy hetekkel korábban az Egyesült Államok is.

Miért állt az elektromos autók gyártásának élére Kína?

A szakértő-politikus kiemelte: Peking 23 éve tűzte ki célul, hogy minden család rendelkezhessen autóval. A robbanómotoros járművek azonban veszélyeztették volna a stabil üzemanyag-ellátást, és a levegőminőséget is rontották volna, így a stratégiájukban inkább elektromos autókban gondolkodtak. Van szerint 

nem akartak más országokkal versenybe szállni, céljuk a túlélés volt.

A kínai városokban ugyanis súlyos légszennyezettség lépett fel 2010 környékén, amelyet az elektromos meghajtás elterjedése segített megfékezni.

Wan szerint az elektromos autók fejlesztése „visszafordíthatatlan tendencia” a világban – idézett a beszédéből a CNBC.

A helyi utasszövetség adatai szerint idén a Kínában eladott új személygépkocsik több mint harmada elektromos és hibrid meghajtású.

Kína a németeken keresztül akarja megúszni az uniós EV-vámokat

Peking jutalmat ígér a nagy luxusautó-gyártóknak, ha meggyőzik Brüsszelt, hogy az EU-n belül ne vezessenek be vámokat a kínai elektromos járművekre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.