Az európai elektromosautó-iparba való kínai befektetések mindkét fél számára előremutató utat jelenthetnek a kereskedelmi feszültségek kezelésére a Kínai Tudományos és Technológiai Szövetség elnöke szerint, aki korábban a területért felelős miniszter volt.
„Úgy gondolom, hogy a kormányok jelenleg azon gondolkodnak, hogyan tudnák tárgyalásokon keresztül összekapcsolni a befektetést az árukereskedelemmel” – jelentette ki Van Gang a kínai Dalianban tartott Világgazdasági Fórum szerdai ülésén.
Vang itt arra a kínai kereskedelmi minisztériumi közleményre utalhatott, amely szerint Peking konzultációt kezd az EU-val a kínai elektromos autók állami támogatásával kapcsolatos uniós vizsgálatról. Mint ismert, az Európai Bizottság szerint Kína akkora állami támogatásokat ad a gyártóinak, amivel behozhatatlan versenyelőnyre tesz szert az uniós piacon. Éppen ezért a testület kiegyenlítő vámokat vetett ki ezeknek a termékeknek az importjára, mint ahogy hetekkel korábban az Egyesült Államok is.
A szakértő-politikus kiemelte: Peking 23 éve tűzte ki célul, hogy minden család rendelkezhessen autóval. A robbanómotoros járművek azonban veszélyeztették volna a stabil üzemanyag-ellátást, és a levegőminőséget is rontották volna, így a stratégiájukban inkább elektromos autókban gondolkodtak. Van szerint
nem akartak más országokkal versenybe szállni, céljuk a túlélés volt.
A kínai városokban ugyanis súlyos légszennyezettség lépett fel 2010 környékén, amelyet az elektromos meghajtás elterjedése segített megfékezni.
Wan szerint az elektromos autók fejlesztése „visszafordíthatatlan tendencia” a világban – idézett a beszédéből a CNBC.
A helyi utasszövetség adatai szerint idén a Kínában eladott új személygépkocsik több mint harmada elektromos és hibrid meghajtású.
Kína a németeken keresztül akarja megúszni az uniós EV-vámokatPeking jutalmat ígér a nagy luxusautó-gyártóknak, ha meggyőzik Brüsszelt, hogy az EU-n belül ne vezessenek be vámokat a kínai elektromos járművekre. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.