Rekordleütések nélkül, de összességében erős forgalommal zárultak idehaza a tavaszi képaukciók. A modern és kortárs festményeknél, illetve a fotóknál egyformán megfigyelhető stabilitás azt mutatja, hogy a műkincspiacot egyelőre nem érinti a gazdaság gyengélkedése.
A szezon legsikeresebb festményárverését a Kieselbach Galéria rendezte: a bő egymilliárd forintos összleütés nemcsak a versenytárs cégekét haladta meg, de a galéria tavaly decemberi aukciójának forgalmát is. A néhány nappal később rendezett fotóárverés 30 milliós eredménye már szinte csak hab volt a tortán, bár a Friedmann Endre Szerelem című alkotásával elért magyar kortárs fotórekord (2,2 millió forint) fontos szimbolikus sikert jelentett.
Kieselbach Tamás festményaukcióján 27 tétel leütési ára érte el a tízmillió forintos szintet, míg Virág Juditnál – negyedével kisebb összforgalom mellett – 22 nyolc számjegyű eredmény született. A közepes méretű cégek közül a Nagyházi három, a Mission Art két, a Belvedere fél tucat képpel, míg a BÁV egy Vaszary-festménnyel tudott bekerülni ebbe a kategóriába. A Nagyházi kétnapos képzőművészeti árverésén különösen nagy sikernek számított, hogy akadt jelentkező az 1400 körül készült sienai Madonna-szoborra (igaz, csak a 19 milliós induló áron).
Az élmezőnyben továbbra is túlnyomó többséget alkottak a huszadik század első felének modern klasszikusainak munkái. Vaszary Jánostól nem kevesebb mint négy kép szerepelt a tízes élmezőnyben, és a Sotheby’s május 30-i londoni aukcióján felbukkant Déli pihenőért is húszmillió forintnál többet fizetett ki magyar vevője. Aba Novák Vilmos képeinek sikeres szerepléséhez (Kieselbach, Belvedere, Virág Judit) a nagyszabású debreceni életmű-kiállítás is hozzájárulhatott, Moholy-Nagy László kollázselemeket tartalmazó vegyes technikájú alkotásának ötvenmilliós eredményét (50 millió forint, Belvedere) pedig alighanem a művész nemzetközi elismertsége és a szóban forgó tétel kifogástalan provenienciája alapozta meg.
Az Abigail, a Polgár és a többi kisebb aukciósház ezúttal a korábbinál is kevésbé tudott beleszólni az első vonalbeli képek adásvételébe, ugyanakkor az alacsonyabb árkategóriában ezeknél is születtek figyelemre méltó eredmények. Az Abigailnél 1,7-ről 3,4 millió forintig emelkedett Medgyes László csendéletének ára, Orosz János, Czencz János és Orbán Dezső egy-egy alkotása pedig ennél is nagyobb arányú növekedést ért el. A MissionArt miskolci és – most először megrendezett – budapesti aukcióin a nagybányai kör mellett a huszadik század második felében készült, a neoavantgárdhoz köthető alkotások némelyike is kiugró emelkedést ért el. A BÁV háromnapos tavaszi árverésén a második napi festményanyagban egy Pekáry-képért (Mária kegyhely, 380 ezer/2,4 millió) és Jándi Dávid Almaszedőiért (750 ezer/3,4 millió) folyt a legádázabb küzdelem, ám a harmadik napon a műtárgyak között indított Tevan Margit-kisplasztikák is meglepően magas, kétmillió forint körüli áron keltek el.
A Kieselbach egymilliárdos és Virág Judit 750 milliós összforgalmát a Belvedere Szalon tudta leginkább megközelíteni. Forró Tamás a márciusi és a májusi aukciókon összesen 350 millió forint értékben adott el képeket, kisplasztikákat és dizájnbútorokat. A Nagyházi festményforgalma megközelítette a 180 millió forintot, míg a BÁV 124 milliós, a MissionArté 140 millió fölötti összleütést ért el. Ez azt jelenti, hogy a tavaszi festményárverések összforgalma bőven 2,5 milliárd forint felett alakult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.