Az OTP Bankot 1949-ben a magyar állam alapította Országos Takarékpénztár néven a lakossági betétgyűjtésre és hitelek kezelésére. Sokak számára máig talány, hogy az államszocializmus idejének csaknem egyeduralkodó lakossági pénzügyi szolgáltatója miként lehet ma is a legek bankja a magyar piacon, miközben a húsz esztendeje felállt létszintű bankrendszerben a háromtucatnyi kereskedelmi bank mezőnyében erős többséget alkotnak a nagy múltú, jó hírű és stabil nyugati anyavállalatok itteni leánycégei.
Amikor a titok megfejtésével próbálkoznak, a szakemberek gyakorlatilag valamennyi szempont körbejárásakor az erős szakmai bázishoz jutnak vissza. Nevezetesen ahhoz, hogy az OTP a kezdetektől felvette a kesztyűt a Magyarországra sereglő felkészült nyugati versenytársakkal szemben. A bankstratégiai erények mellett azonban határozottan kirajzolódnak azok a rendszerváltás előtti, múltban gyökerező társadalmi és marketinghatások, amelyek még manapság is az OTP malmára hajtják a vizet. Vörös Miklós fogyasztás-szociológus szerint például „meghatározó szerepe volt annak, hogy az OTP sokáig szinte monopolhelyzetet élvezett a lakossági bankok piacán, így az emberek emlékezetében a lakossági banki ügyletek szinte kizárólag az OTP-hez kötődtek.
A kliensek 84 százaléka határozottan elégedett bankjának kiszolgálásával, a finomabb megközelítésnél azonban az is kirajzolódik, hogy az ügyfelek körében a kényelem és a tájékozatlanság az úr, és erős kisebbségben vannak hazánkban pénzügyeiket tudatosan intéző állampolgárok. Növeli az OTP Bank társadalmi erejét tulajdonlásának jellege is, ezen belül is az a tévhit, hogy az emberek zöme szerint a vezető lakossági pénzintézet még mindig magyar kezekben van. Ehhez képest a tulajdonosok mintegy 80 százaléka jó ideje külföldi nagybefektető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.