Színes kiállítási programmal, változatos tárlatokkal nyílnak meg újra a nyári hónapokra jellemző csoportos kiállítások után a fővárosi galériák. Festmények, grafikák, fotográfiák, szövött képek, installációk várják az érdeklődőket szeptemberben.
Szeptember 26-ig lehet megtekinteni Moreno Pincas Zsidó nyár című kiállítását. A Bulgáriában született, 1949-ben Izraelbe emigrált, festészeti tanulmányait Tel-Avivban és Párizsban folytatott, jelenleg is e két utóbbi városban élő művész tárlatát a Zsidó Nyári Fesztivál keretében mutatja be a Ráday Galéria. Pincas lendületes, fiatalos festészetének témái az élet kellemes pillanatai, az ünnep, az ünnepi áhítat.
A Ráday utcának a kortárs művészeti életben betöltött egyre jelentősebb szerepét jól mutatja az ott megnyíló vagy jelentősen átalakuló galériák nagy száma. Az APRoPODIUM Galéria már egy éve működik a Ráday utcában, ám 2008 júniusában a korábbival gyökeresen szakító programmal új életet kezdett. Célja, hogy a kortárs művészeti piacon még kevésbé ismert művészeknek, friss diplomás fiataloknak nyújtson bemutatkozási lehetőséget, illetve kísérleti projekteknek, kifejezetten a kiállítótér adottságaira építő installációknak adjon teret. Asztalos Zsolt Fehér/White című tárlata október 17-ig tekinthető meg.
A Nessim Galéria egy kortárs holland fotográfusnő, Carla van de Puttelaar munkáiból nyújt válogatást. A művész a női testet állítja alkotásainak középpontjába, s annak apró sérülésein, sebein keresztül vizsgálja képei tár-gyát. Sebezhetőség, tökéletlenség, ugyanakkor szigorú képi rend jellemzi a fényképeket. A Mi nők, szerintem című kiállítás október 10-ig várja az érdeklődőket.
Holnap nyílik, s ugyancsak október 10-ig tart nyitva a Vintage Galéria legújabb tárlata, amelynek keretében Kepes György fotográfiái láthatók. Az 1906-ban született, 2001-ben elhunyt művész a budapesti Képzőművészeti Főiskolán tanult, ám életének nagyobb részét Berlinben, majd Chicagóban töltötte. A festészettel felhagyva érdeklődése az új médiák felé fordult: filmterveket, forgatókönyveket készített, és a fotóhasználat újfajta lehetőségeit kutatta.
A képzőművészet funkciójának, lehetőségeinek megkérdőjelezése, kereteinek feszegetése korunkban is jellemző tendencia. Ennek egy tipikusan 21. századi példáját nyújtja a Liget Galéria Fújj című kiállítása, ahol négy fiatal alkotó – Fischer Judit, Mécs Miklós, Surányi Miklós és Vándor Csaba – munkái láthatók. A tárlatról a következőképpen fogalmaznak a művészek: „E kiállítás a graffiti gyökereiből táplálkozik. Egyikünk sem része a törzsnek, nem is kívánjuk azt szélesíteni. Amit mutatnánk, azok inkább elágazások, vagy az elágazások elágazásainak elágazásai végén lifegő néhány kis levél, netán tetű.”
Szintén a legfiatalabb generáció egyik képviselője, Koralevics Rita mutatkozik be a NextArt Galéria jelenlegi, Fészkem az otthonom című, október 1-jéig látható kiállításán. Koralevics Rita 2006-ban végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafika tanszékén. Redukált színvilágú, a fekete és fehér ellentétére épülő, letisztult formavilágú munkái családi viszonyokat, emberi kapcsolatokat jellemeznek. A művész egyszerű képi eszközök segítségével találja meg a valóságosban a szürreálist; a reális elemek misztikussá, talányossá nőnek képein.
A Várfok Galéria szeptember 11-én két kiállítással indítja az őszi szezont: az XO Teremben a galéria 18 éves fennállása alkalmából rendezett Tegnap után… című jubileumi csoportos kiállítással, a Várfok Teremben pedig Sebastian Weissenbacher tárlatával. Az osztrák festőművész legtöbb műve a giccs mechanizmusát próbálja meg leleplezni, s megmutatni egy mindinkább a való világ elfogadott pótlékává váló mesterséges környezet abszurd, groteszk és elferdített manifesztációit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.