BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bíznak a jövőben, csak még nem tudják, hogy mikor kezdődik

A brit HSBC bankcsoport 3,347 milliárd dolláros adózott eredményt jelentett hétfőn az első félévről kisebbségi részesedések nélkül, 57 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévi 7,722 milliárdnál.

Az HSBC-t a világ legnagyobb bankjának és a világ hatodik számú vállalatának tartja a Forbes magazin a bevételből, a profitból, a mérlegfőösszegből és a piaci értékből képzett, összetett mutató alapján. A csoportnál úgy vélik, az HSBC jól helyezkedik, hogy ki tudja használni a majdani gazdasági föllendülést, de hogy az mikor lesz és mekkora lesz, erre nézve nem merészkedtek jóslásokba bocsátkozni az időközi beszámoló szerzői.



A nettó kamatbevétel - a kamatkülönbözet - 20,538 milliárd dollár volt, 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 21,178 milliárdnál. A nettó jutalékbevétel 8,428 milliárd dollárra csökkent 10,991 milliárdhoz képest, a sajátszámlás ügyletek nettó bevétele közel megkétszereződött, 6,255 milliárd dollárra 3,834 milliárdhoz képest.

A teljes bevétel 12 százalékkal maradt el a tavalyi első félévitől. Június végére a tőkemegfelelési mutató 10,1 százalékra javult egy tőkeemelés nyomán a december végi 8,3 százalékról. A tavalyi első félévhez képest 3 százalékkal kevesebb költséggel és 5 százalékkal kevesebb alkalmazottal tevékenykedett világszerte az HSBC-csoport, azonban az eredményekre ránehezedett a kockázati tartalékképzés, amely 13,931 milliárd dollár volt, 3,873 milliárd dollárral nagyobb a tavalyi első félévinél.

Tavaly az HSBC teljes bevétele 3,4 százalékkal 88,571 milliárd dollárra, 2007-ben, 20,8 százalékkal 87,601 milliárd dollárra nőtt. Tavaly az adózott eredménye kisebbségi részesedések nélkül 5,728 milliárd dollárra esett a 2007-es 19,133 milliárdról, mert a tavalyi első félévi profitot a második félévben 1,994 milliárd dolláros veszteség követte adó után.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.