BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lakásbiztosítással kedvezmény jár

November elejétől nyilvánosak a biztosítótársaságok kgfb-tarifái. Az új szabályozás, miszerint ezentúl a gépjármű teljesítménye alapján kell számolni a kgfb-díjakat, nagy változást hozott a biztosítótársaságok életébe – mondja Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese.

Az elmúlt hetek tapasztalatai alapján milyen trendeket látnak a kgfb-piacon?

Egyértelmű, hogy minden várakozásunknál erősebben folytatódik a piacon a már tavaly is megfigyelt árverseny; rendkívül nagy az árak szóródása, ez hatalmas átrendeződést indított el a kötelező biztosítások terén. A Generali biztosítónál a nagy piaci mozgások mellett továbbra is az az elsődleges szempont: a bármi áron történő ügyfélszerzés helyett díjazzuk a lojalitást azzal, hogy hosszú távon, megbízhatóan és teljes körűen szolgáltatunk az ügyfelek elvárásai szerint.


Milyen hatásai lehetnek az idén tapasztalható alacsonyabb áraknak a biztosítótársaságok, illetve az ügyfelek szempontjából?

A kgfb-piaci mozgásoknak köszönhetően az idén akár kétmillióan is válthatnak kötelezőt. Ezzel a biztosítók egyrészt sok új ügyfelet szerezhetnek, ugyanakkor adminisztrációs nehézségeik is felmerülhetnek. Az alacsony árak hatására tömegesen átszerződő autósok új kötvényeinek feldolgozása, bonus-malus besorolásuk ellenőrzése esetenként hosszú időt vehet igénybe, ha egy biztosító nem készült fel kellően ezek gyors kezelésére. Az első csekk postázásáig akár hónapok telhetnek el, baleset pedig már január elsején is történhet, vagy külföldi utazáshoz zöldkártyára is szükség lehet. Az elmúlt években két biztosító működését függesztették fel adminisztrációs hiányosságok miatt, míg végül a csekkeket az alkuszoknak kellett kiküldeniük a biztosító helyett. Az év eleji ügyintézési problémák elkerülése érdekében ezért azt javaslom az autósoknak, hogy már a biztosítás megkötésekor fizessék be az első negyedéves díjat. A Generali automatizált folyamatainak köszönhetően már a tavaly megkötött 240 ezer kötelező biztosítást is időben, gond nélkül fel tudta dolgozni.


Milyen tapasztalataik vannak az ügyfelek magatartására vonatkozóan? Tényleg nem csak az ár számít?

Számunkra a múlt év is bizonyította, hogy nemcsak az ár számít, hiszen mintegy 150 ezer ember váltott a Generali biztosítóra, miközben egyetlen kategóriában sem mi voltunk a legolcsóbbak. Emellett azt tapasztaljuk, hogy az emberek értékelik, ha egy biztosító elérhető számukra, és személyes tanács-adóikon, alkuszaikon keresztül intézhetik biztosítási ügyeiket. Tavaly a Generali, mint említettem, összesen 240 ezer kgfb-szerződést kötött, ebből két-százezret az országos lefedettségű tanácsadói hálózatán és offline alkuszokon keresztül.


Az árversenybe tehát nem kívánnak beszállni. Akkor viszont mivel tudnak érvelni, hogy önöknél kössenek kgfb-biztosítást az autósok?

A Generali a rövid távú piacnyerés helyett arra koncentrál, hogy szolgáltatási oldalon minél inkább megfeleljen az ügyfelek elvárásainak. Több mint 250 ügyfélszolgálati és képviseleti pontunk, százon felüli saját kárszakértőnk van, ez a gépjárművek esetében biztosítja a gyors és hozzáértő kárfelmérést, javíttatást és kifizetést.


A piaci tendencia az, hogy a kötelező és a casco gépjármű-biztosítást egyre inkább együtt kezelik a társaságok.

Ez egy érthető folyamat, hiszen az autósoknak is kényelmesebb, ha a két biztosítás egy helyen van. A Generali jelentős informatikai fejlesztéseket hajtott végre annak érdekében, hogy minél egyszerűbb legyen a díjkalkuláció az ügyfelek számára. Most a kgfb-biztosításhoz megadott adatokból a kalkulátor egyúttal casco biztosításra is készít egy számítást az ügyfél számára, és ha a kettőt együtt köti meg az autós, akár 30 százalékkal olcsóbban kaphatja meg az új cascót is.


A már említetteken kívül van olyan új szolgáltatásuk, kedvezményük, amelyről érdemes tudniuk a kötelező biztosítást kötő autósoknak?

Az utóbbi hetek tapasztalatai alapján jól látható, hogy a biztosítók már nemcsak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra helyezik a hangsúlyt, hanem társbiztosításokra is felhívják az autósok figyelmét. Az emberek egyre inkább szolgáltatáscsomagokban gondolkodnak, mintsem külön-külön biztosításfajtákban, hiszen így az ügyintézés is kényelmesebb, és kedvezőbb a díj is. Mi a Generalinál díjazzuk a lojalitást. Az idei kampányban ezért a kgfb-vel összekötött lakásbiztosítást is kínálunk 2+3 havi kedvezménnyel. Ha tehát a kötelezővel együtt köt valaki Házőrző lakásbiztosítást, akkor a kgfb-díjból kéthavi, a lakásbiztosítási díjból pedig háromhavi díjat takaríthat meg. Egy átlagos autó és lakás esetében például akár havi 1640 forintért megköthető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a Házőrző családiotthon-biztosítás együttesen. A trendek egyébként a biztosítási piacon – akárcsak a távközlési szolgáltatások esetében – abba az irányba mutatnak, hogy a legtöbb szolgáltató nem egyes termékeket, hanem komplex csomagokat kínál az ügyfelek számára. A Generali ebben a tekintetben is gyorsan reagál a változó piaci kihívásokra. A mi célunk tehát a rövid távú piacnyerés helyett a hosszú távú ügyfélkapcsolatok kialakítása széles körű biztosítási csomagokkal, az ügyfélelvárások mind teljesebb kiszolgálása érdekében. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.