A 2007 óta bekövetkezett gazdasági változások hatással voltak az Aviva piacaira is, a lakosságnak kevesebb a szabadon felhasználható pénze, hiszen a megnövekedett kamatterhek miatt többet kell hiteltörlesztésre fordítania, és a bizonytalannak ítélt gazdasági környezetben nagyobb szükségét érzi a hosszú távú megtakarításoknak is. A biztosítók, így az Aviva is új tulajdonosi elvárásokkal néznek szembe, a nagy profitelvárások helyébe a biztonságos kockázatkezelés és a kedvező díjbevétel léptek. Mindezek mellett a szigorúbb szabályozói elvárásokat is teljesíteni kell a hamarosan életbelépő Szolvencia II. kritériumoknak megfelelően.
„A harmadik negyedévben az Aviva tovább tudta növelni értékesítését mind az élet, mind a nem életbiztosítási piacon, és ezzel tovább erősítette piaci pozícióját” – hangsúlyozta Andrew Moss, az Aviva Csoport vezérigazgatója.
A gazdasági és szabályozói változásokra való válaszul az Aviva 2010 első felében átgondolta stratégiáját annak érdekében, hogy ügyfelei és részvényesei számára valódi értéket teremtsen. Ennek szellemében növeli elkötelezettségét a kiemelkedő fejlődési lehetőséget kínáló piacok felé, és mind élet, mind pedig vagyonbiztosítási területeit erősíteni kívánja.
Az Aviva nemrégiben elvégzett egy Európa 27 országára kiterjedő nyugdíjhiány-kutatást annak érdekében, hogy számszerűsítse a várható nyugdíjhiány mértékét. Az 1900 milliárd eurós éves hiány jól érzékelteti az európai nyugdíjcélú öngondoskodási piac mértékét. Felhasználva a nyugdíjcélú megtakarításokban szerzett szakértelmét, az Aviva együttműködik az európai bizottsággal és a helyi hatóságokkal annak érdekében, hogy kézzelfogható megoldásokat dolgozzanak ki a fenyegető nyugdíjhiány hatékony kezelésére. A kutatás eredményeiből készült tanulmányt Magyarországon is kiadta a cégcsoport „Az ajtók záródnak? – A nyugdíjhiány számszerűsítése Európában és Magyarországon” címmel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.