BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Metropolban és a Blikkben is hirdettek az ál-hitelezők

A Standard-Company Kft., az Invest Holding System Kft., valamint a Mutuo Risparmio Szolgáltató és Tanácsadó Kft. kereskedelmi kommunikációjával megtévesztette a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal.

A GVH a vállalkozásokat összesen - a kiszabható legmagasabb- 10, 6 millió forint bírság megfizetésére, valamint helyreigazító közlemény megjelentetésére kötelezte.

A fogyasztói csoportok szervezésével 2009. augusztusa óta foglalkozó Standard-Company Kft-vel szemben a GVH – hasonlóan az elmúlt években a fogyasztói csoportokat szervező más vállalkozásokkal szemben lefolytatott eljárásaihoz – azért indított vizsgálatot, mert 2010. augusztus 4. és 2010. november 11. között a nyomtatott sajtóban, plakátokon, illetve a weboldalon megjelent hirdetéseiben a fogyasztók számára valótlan tájékoztatást nyújtott az általa kínált szolgáltatásról.

Az Invest Holding System Kft. 2009. augusztus 31-től foglalkozik fogyasztói csoportok szervezésével. A GVH azért indított vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a 2010. január és szeptember közötti időszakban hirdetéseiben a fogyasztók részére nem, vagy nem egyértelműen adott információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól.

A Mutuo Risparmio Szolgáltató és Tanácsadó Kft. megtévesztő kereskedelmi kommunikációt folytatott 2010. június 1. és 2010. szeptember 29. között megjelentetett hirdetéseivel, melyekben hamis képet adott az általa kínált szolgáltatásról.

A fenti vállalkozások olyan nagy példányszámú lapokban jelentek meg hirdetéseikkel, mint a Blikk, a Metropol, a Bors, vagy a Nemzeti Sport. A közzétett hirdetéseik vizsgálatát követően a GVH mindhárom vállalkozás esetében megállapította, hogy a fogyasztó részére kínált összeg mértékére, a futamidőre és a havi törlesztőrészletre utaló reklámok elolvasásakor a fogyasztó arra a téves következtetésre juthatott, hogy a reklámozott szolgáltatás igénybevétele esetén azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizet vissza.

A vállalkozásokkal kapcsolatban megállapítható, hogy a fogyasztók részére nem, vagy nem egyértelműen adtak információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól. Többek között arról, hogy az adott szolgáltatás nyújtására belső hitelezéssel (a tagok befizetéseiből) kerül sor, meghatározó a szerencseelem léte (sorsolásokon és/vagy előtörlesztés vállalása alapján dől el ki az a szerencsés, aki adott hónapban a vásárlói joghoz juthat) és az a körülmény, hogy a fogyasztó nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz, s ezáltal a megszerezni kívánt dologhoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.