BEFEKTETÉS Az egyik legjelentősebb magyar befektető Szlovéniában a MOL, amely 32 saját benzinkútjával a szomszédos ország üzemanyag-kiskereskedelmi piacán jelenleg a harmadik legnagyobb szereplő. A magyar társaság 1996-ban jelent meg Szlovéniában azzal a céllal, hogy kiskereskedelmi töltőhálózatot építsen ki. Tevékenységének kezdetén főként az erre alkalmas területeket elemezte és vásárolta fel, majd 1998-ban nyílt meg az első MOL-kút, amit hamarosan több is követett.
A piaci terjeszkedés eddigi legnagyobb lépése 2011-ben történt, amikor a MOL felvásárolta a TUS 19 töltőállomását, és megkezdte azok átalakítását MOL-os arculatúra. Ezzel a lépéssel a MOL-csoport megduplázta benzinkútjainak számát Szlovéniában, és így vált a harmadik legnagyobb piaci szereplővé. A lépés összhangban állt a MOL most is érvényben lévő stratégiájával, amelynek célja, hogy növelje a MOL kiskereskedelmi hálózatát Közép-Kelet-Európában. Ennek keretében a szlovén üzemanyag-kiskereskedelmi piacon a kétszámjegyű részesedés megszerzését tűzte ki célul a társaság.
Szlovéniának a MOL szempontjából a kiskereskedelem mellett jelentős szerepe van a nagykereskedelemben is, hisz több, a MOL-csoporthoz tartozó finomító is van a szomszédos országokban, így stratégiai szempontból kifejezetten fontos tranzitország a vállalatcsoport számára. A MOL Slovenija jelentős mennyiségű üzemanyagot, egyéb kőolajtermékeket értékesít Szlovéniában Magyarországról és Horvátországból is.
A MOL-csoport piaci jelenlétének megfelelő társadalmi szerepvállalásáról elmondható, hogy már többször támogatta a Szlovéniában tradicionálisan nagy tiszteletnek örvendő helyi tűzoltó egységeket is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.