BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővítené piaci jelenlétét Szlovéniában a MOL

BEFEKTETÉS Az egyik legjelentősebb magyar befektető Szlovéniában a MOL, amely 32 saját benzinkútjával a szomszédos ország üzemanyag-kiskereskedelmi piacán jelenleg a harmadik legnagyobb szereplő. A magyar társaság 1996-ban jelent meg Szlovéniában azzal a céllal, hogy kiskereskedelmi töltőhálózatot építsen ki. Tevékenységének kezdetén főként az erre alkalmas területeket elemezte és vásárolta fel, majd 1998-ban nyílt meg az első MOL-kút, amit hamarosan több is követett.

A piaci terjeszkedés eddigi legnagyobb lépése 2011-ben történt, amikor a MOL felvásárolta a TUS 19 töltőállomását, és megkezdte azok átalakítását MOL-os arculatúra. Ezzel a lépéssel a MOL-csoport megduplázta benzinkútjainak számát Szlovéniában, és így vált a harmadik legnagyobb piaci szereplővé. A lépés összhangban állt a MOL most is érvényben lévő stratégiájával, amelynek célja, hogy növelje a MOL kiskereskedelmi hálózatát Közép-Kelet-Európában. Ennek keretében a szlovén üzemanyag-kiskereskedelmi piacon a kétszámjegyű részesedés megszerzését tűzte ki célul a társaság.

Szlovéniának a MOL szempontjából a kiskereskedelem mellett jelentős szerepe van a nagykereskedelemben is, hisz több, a MOL-csoporthoz tartozó finomító is van a szomszédos országokban, így stratégiai szempontból kifejezetten fontos tranzitország a vállalatcsoport számára. A MOL Slovenija jelentős mennyiségű üzemanyagot, egyéb kőolajtermékeket értékesít Szlovéniában Magyarországról és Horvátországból is.

A MOL-csoport piaci jelenlétének megfelelő társadalmi szerepvállalásáról elmondható, hogy már többször támogatta a Szlovéniában tradicionálisan nagy tiszteletnek örvendő helyi tűzoltó egységeket is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.