BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladták az Olcsóbbat.hu-t

Megvált teljes e-kereskedelmi portfóliójától a Central Médiacsoport, a társaság az Inventurio Zrt.-nek, illetve a mögötte álló Venturio Kockázati Tőkealapnak értékesítette üzletágát. A tranzakció eredményeként az egyik legismertebb hazai árösszehasonlító oldal, az Olcsóbbat.hu, illetve a Kirakat.hu, a Szépségbolt.hu, valamint az Egészségbolt.hu került új tulajdonoshoz. A vevő Inventurio az Európai Unió vállalkozásfejlesztési programja, a Jeremie tőkebefektetési program keretéből származó források felhasználásával üzemelteti tovább a hazai e-kereskedelem meghatározó oldalait. Az új tulajdonos közlése szerint a program keretében a Wallis-csoport tulajdonosának Veres Tibornak az érdekeltségébe tartozó Venturio 2013 Kockázati Tőkealap 2015 végéig mintegy 4,4 milliárd forintnyi tőkét fektet be a magyar gazdaságba.

A most értékesített e-kereskedelmi portfólió legismertebb eleme az Olcsóbbat.hu, amelyen havonta mintegy másfél millió látogatást regisztrálnak, és a felhasználók 1000 webáruház termékeit tudják segítségével összehasonlítani az árak, illetve a tulajdonságaik alapján. „Új üzletág indítását, a jelenlegi csapat bővítését, illetve regionális terjeszkedést is tervezünk a most megvásárolt e-kereskedelmi oldalakra építve” – mondta el érdeklődésünkre Szugyiczki András, a Venturio Kockázati Tőkealap projektigazgatója. A gyorsabb hazai növekedést részben a marketing tevékenység erősítésével, részben pedig az online boltok kínálatának bővítésével érnék el. A társaság még az idén megjelenne Csehországban, Szlovákiában, Romániában, illetve Horvátországban, főként webáruházak nyitásával, de lesz olyan piac, ahol árösszehasonlító szolgáltatást is indítanak. Az év végéig a Venturio Tőkealap további akvizíciókra készül az e-kereskedelmi piacon. „Ez a szektor komoly növekedési potenciállal rendelkezik, ezért úgy értékeltük, megéri befektetni ebbe a szegmensbe” - tette hozzá Szugyiczki András. Az oldalak tevékenységét az eddigi vezető, Jenei Péter irányítja majd a jövőben is, aki egyben kisebbségi tulajdonosa is lesz a társaságnak. Bár a friss tőke kétségkívül komoly lehetőséget kínál az Olcsóbbat.hu számára a növekedésre, korántsem lesz könnyű helyzetben. A piac másik nagy szereplője, az Árukereső.hu ugyanis a globális e-kereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjét, a dél-afrikai Naspers-t tudhatja maga mögött. Ráadásul a szolgáltatás árbevétele tavaly mintegy 40 százalékkal nőtt, és hasonló mértékű fejlődés volt a látogatók számában is. Igaz, az Allegro Group HU Kft.-n keresztül a Vaterát is működtető cég a közelmúltban megvált online apróhirdetési oldalától, az OLX.hu-tól, így adódik a kérdés, hogy mennyire terveznek hosszú távon a magyar piacon.

A Central Médiacsoport a nyomtatott és a digitális tartalmi portfólióját akarja erősíteni a jövőben, ezért az ebbe a stratégiába nem illeszkedő üzletágaktól folyamatosan megválik a cég. A vállalat néhány hónapja jelentette be, hogy eladja a legnagyobb hazai állásportált, a Profession.hu-t a Ringier Axel Springer Media AG-nak. Az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal tavaly novemberben engedélyezte.

A Central nem csak portfólióját alakítja át, de menedzsmentjét is, a cég tegnap bejelentette, hogy március végével távozik a vállalat magazin divíziójának vezetője, Pintye László, feladatait Lipták Tímea veszi át.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.