Megvált teljes e-kereskedelmi portfóliójától a Central Médiacsoport, a társaság az Inventurio Zrt.-nek, illetve a mögötte álló Venturio Kockázati Tőkealapnak értékesítette üzletágát. A tranzakció eredményeként az egyik legismertebb hazai árösszehasonlító oldal, az Olcsóbbat.hu, illetve a Kirakat.hu, a Szépségbolt.hu, valamint az Egészségbolt.hu került új tulajdonoshoz. A vevő Inventurio az Európai Unió vállalkozásfejlesztési programja, a Jeremie tőkebefektetési program keretéből származó források felhasználásával üzemelteti tovább a hazai e-kereskedelem meghatározó oldalait. Az új tulajdonos közlése szerint a program keretében a Wallis-csoport tulajdonosának Veres Tibornak az érdekeltségébe tartozó Venturio 2013 Kockázati Tőkealap 2015 végéig mintegy 4,4 milliárd forintnyi tőkét fektet be a magyar gazdaságba.
A most értékesített e-kereskedelmi portfólió legismertebb eleme az Olcsóbbat.hu, amelyen havonta mintegy másfél millió látogatást regisztrálnak, és a felhasználók 1000 webáruház termékeit tudják segítségével összehasonlítani az árak, illetve a tulajdonságaik alapján. „Új üzletág indítását, a jelenlegi csapat bővítését, illetve regionális terjeszkedést is tervezünk a most megvásárolt e-kereskedelmi oldalakra építve” – mondta el érdeklődésünkre Szugyiczki András, a Venturio Kockázati Tőkealap projektigazgatója. A gyorsabb hazai növekedést részben a marketing tevékenység erősítésével, részben pedig az online boltok kínálatának bővítésével érnék el. A társaság még az idén megjelenne Csehországban, Szlovákiában, Romániában, illetve Horvátországban, főként webáruházak nyitásával, de lesz olyan piac, ahol árösszehasonlító szolgáltatást is indítanak. Az év végéig a Venturio Tőkealap további akvizíciókra készül az e-kereskedelmi piacon. „Ez a szektor komoly növekedési potenciállal rendelkezik, ezért úgy értékeltük, megéri befektetni ebbe a szegmensbe” - tette hozzá Szugyiczki András. Az oldalak tevékenységét az eddigi vezető, Jenei Péter irányítja majd a jövőben is, aki egyben kisebbségi tulajdonosa is lesz a társaságnak. Bár a friss tőke kétségkívül komoly lehetőséget kínál az Olcsóbbat.hu számára a növekedésre, korántsem lesz könnyű helyzetben. A piac másik nagy szereplője, az Árukereső.hu ugyanis a globális e-kereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjét, a dél-afrikai Naspers-t tudhatja maga mögött. Ráadásul a szolgáltatás árbevétele tavaly mintegy 40 százalékkal nőtt, és hasonló mértékű fejlődés volt a látogatók számában is. Igaz, az Allegro Group HU Kft.-n keresztül a Vaterát is működtető cég a közelmúltban megvált online apróhirdetési oldalától, az OLX.hu-tól, így adódik a kérdés, hogy mennyire terveznek hosszú távon a magyar piacon.
A Central Médiacsoport a nyomtatott és a digitális tartalmi portfólióját akarja erősíteni a jövőben, ezért az ebbe a stratégiába nem illeszkedő üzletágaktól folyamatosan megválik a cég. A vállalat néhány hónapja jelentette be, hogy eladja a legnagyobb hazai állásportált, a Profession.hu-t a Ringier Axel Springer Media AG-nak. Az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal tavaly novemberben engedélyezte.
A Central nem csak portfólióját alakítja át, de menedzsmentjét is, a cég tegnap bejelentette, hogy március végével távozik a vállalat magazin divíziójának vezetője, Pintye László, feladatait Lipták Tímea veszi át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.