A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 7,8 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az OTP Faktoring Zrt.-re jogsértő panaszkezelési gyakorlata miatt - közölte az MNB.
A jegybank vizsgálata szerint a társaság egyes esetekben nem rögzítette megfelelően a telefonos panaszokat és jegyzőkönyveket, elmulasztotta a válaszadási határidőket, továbbá a panaszkezelési szabályzatát és nyilvántartását sem a jogszabályoknak megfelelően alakította ki.
Az MNB a bírság kiszabása mellett a vonatkozó panaszkezelési jogszabályok betartására kötelezte a vállalkozást.
A bírság összegének meghatározása során a jegybank súlyosító körülményként értékelte, hogy a feltárt hiányosságok nagyszámú ügyfelet érintettek, a telefonos panaszok rögzítésében jelentkező hiba különösen hosszú időn keresztül állt fenn, s a vizsgált panaszok közel egytizedénél történt késedelmes válaszadás. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor az OTP Faktoring Zrt. együttműködő magatartása, valamint a hiányosságok azonnali kiküszöbölésére tett intézkedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.