BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közeledik az új ipari forradalom

A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság ideje hamarosan eljön. Befektetői szemmel érdekes lehet a Google, a Facebook és a Microsoft részvénye is.

Közeleg a negyedik ipari forradalom, amit a technológiai innováció hoz majd. A big data, a felhőalapú szolgáltatások, a mesterséges intelligencia és a hordható eszközök alapozzák meg a következő generációs számítástechnikát, ami a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság köré épül majd fel – írja a Bank of America-Merrill Lynch a legfrissebb elemzésében. Szakértőik szerint a 2020-as év lehet a fordulópont, akkorra már globális szinten mintegy 250-300 millió felhasználójuk lehet a virtuális valóságon és a kiterjesztett valóságon alapuló szolgáltatásoknak.

Szabadidőnk kétharmadát, a szórakozásra fordított összeg felét költjük majd el erre. A VR-sisakok és társaik forradalmi változásokat hozhatnak az oktatás, a szórakozás, a számítógépes játékok, a pénzügyi szolgáltatások, az egészségügy, a média és a kiskereskedelem területén is. Szinte minden szektorban átalakulhat a kommunikáció, a tervezési folyamat, a gyártás, sőt még az értékesítés is.

A kiterjesztett valósággal kísérletező vállalatok felénél tapasztalták a termelékenység javulását, a költségek csökkenését s összességében a termelési mutatók pozitív változását. A jelenlegi technikai korlátok (sávszélesség, mesterséges intelligencián alapuló elemzés) lebontása miatt elemzők szerint még kell pár év, s valószínűleg 2019–2020 környékén jöhet el a nagy áttörés ezen a területen.

És hogy miből lesz majd bevétele az iparágnak? A kiterjesztett valóság nag valószínűséggel betör majd a mobil hirdetések piacára. A várakozások szerint a tavalyi 514 milliárd dollárról 2020-ra 674 milliárd dollárra nőhet az Egyesült Államokban a teljes hirdetési piac. Ebből a mobil hirdetések 77 milliárd dollárra rúghatnak az évtized végén az eMarketer becslései szerint.

A kiterjesztett valóság lehet a következő nagy platform, ahol a hirdetésekben a cégek a fogyasztóikkal vagy a jövőbeni ügyfeleikkel kommunikálnak. Főleg a gyors előretörést mutató natív hirdetések (azon hirdetések, amelyek tartalmilag és formailag is beleillenek a megjelenésük platformjába) előtt nyílnak meg új távlatok.

Összességében a virtuális valóságon és a kiterjesztett valóságon alapuló termékek és szolgáltatások piaca elérheti a 150 milliárd dollárt 2020–2022-re. Nagy lehetőség ez a virtuálisvalóság-szemüvegek gyártóinak ugyanúgy, mint a tartalomszolgáltatóknak, a szórakoztató- és játékiparnak, a processzorok, szenzorok, kamerák, akkumulátorok, kijelzők gyártóinak és az alkalmazások fejlesztőinek is.

A Bank of America-Merrill Lynch olyan vállalatok részvényeit gyűjtötte össze, amelyek a következő években ebből a folyamatból profitálhatnak. Erősen ki van téve az iparágaknak az eszközgyártók és a szoftvercégek közül például az Alphabet, a Sony, a Microsoft, a Dassault Systems, a Facebook, az alkatrészgyártók közül pedig az Advanced Micro Devices és az Nvidia chipgyártók. Aki ezekből a részvényekből vásárol, valós nyereséget érhet el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.