BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
luxus St,Petersburg,,Russia.,26.09.2020.,Luxurious,Boutique,Shop,Window,Display.,Prada

Bajban a luxuscégek, a kínaiak nem vásárolják a prémium termékeket

A luxuságazat évek óta támaszkodik Kínára, azonban az ingatlanválság elmélyülése után a kínaiak kevesebb prémium terméket vásárolnak. A luxuscégek ebből kifolyólag gyengébb teljesítményről számolnak be.

Az elemzők a második negyedévre vonatkozó előrejelzéseikben már eleve nem számítottak sok jóra a luxusiparban, de a jelentések után az év végi fellendüléssel kapcsolatos remények is szertefoszlottak. A Kínával összefüggő aggodalmak megijesztették a befektetőket, ami március óta 180 milliárd eurót vont ki a szektorból.

luxus St,Petersburg,,Russia.,26.09.2020.,Luxurious,Boutique,Shop,Window,Display.,Prada
A luxus kevésbé érdekli most a kínaiakat, így az iparág bevétele is csökkent / Fotó: Shutterstock

Az idei lehet  a globális luxuspiac leggyengébb éve a világjárvány csúcspontja óta, ugyanis Kína leggazdagabbjai kerülik a vagyonuk fitogtatását  – idézi a Reuters a szektort követő elemzőket.  A luxuságazat évek óta a távol-keleti országra támaszkodik, azonban az ingatlanválság elmélyülése után a kínaiak kevesebb prémium terméket vásárolnak.

Ennek megfelelőlen a luxusipari cégek sorra számolnak be a szektor problémáit jelző gyenge teljesítményről. A Cartier márkát is birtokló Richemont a héten közölte befektetőivel, hogy forgalma mindössze 1 százalékkal, 5,33 milliárd euróra bővült a június végén zárult negyedévben. Ez jókora fékezés az egy évvel korábban elért, 19 százalékos növekedés után. 

A teljesítmény még a visszafogott, 2 százalékos bővülésről szóló elemzői várakozásokat is alulmúlta. A svájci vállalat a gyenge kínai keresletet jelölte meg a gyatrább teljesítmény fő okaként. Az ázsiai ország piacán 27 százalékkal zuhantak az eladások, amit a többi ázsiai országban elért növekedés is csak részben tudott ellensúlyozni, a kontinensen így összességében 18 százalékos volt a zsugorodás.

luxus Florence,,Italy,-,29,December,,2023:,Christian,Dior,Bags,In
Fotó: Shutterstock

Európában eközben 5 százalékkal, az amerikai kontinensen 10 százalékkal emelkedett a forgalom. A Hugo Boss közben visszavágta az idei évre vonatkozó előrejelzését: a német cég azzal számol, hogy bevétele 4,2–4,35 milliárd euró között lesz 2024-ben, szemben a korábbi, legfeljebb 4,45 milliárd eurós tervvel.

A Burberry is profitfigyelmeztetést adott ki, miután negyedéves forgalma 22 százalékkal, 458 millió fontra zuhant. Az egész évre pedig már 30 százalékos visszaesést prognosztizálnak, az üzleti év első fele így várhatóan veszteséges lesz. A brit cég felfüggesztette az osztalékfizetést, Jonathan Akeroyd vezérigazgató pedig benyújtotta lemondását.

Van, aki dacol a trenddel

Az ágazat meghatározó szereplője, a Louis Vuitton anyavállalata, a Dior divatházak és az amerikai Tiffany ékszerüzlet tulajdonosa, az LVMH, továbbá a Kering és a Hermes a jövő héten számolnak be eredményeikről. Az elemzők szerint az LVMH forgalma éves szinten 3 százalékkal nőhet, míg a Keringnél 9 százalékos visszaesés várható.

A szakértők arra számítanak, hogy a negyedéves jelentésekből valószínűleg kiderül: a piac legfelső szegmensében lévő luxusmárkák jelenleg jobban teljesítenek, mivel az ultragazdagok még mindig szórják a pénzt. Például a Brunello Cucinelli olasz luxusmárka dacolva trenddel közel 15 százalékos forgalomnövekedésről számolt be az első félévben, köszönhetően annak, hogy a csak a legfelsőbb kategóriás termékekre összpontosít.

Szuperjacht-nagyhatalommá válhat Olaszország

Bár a szuperjachtok általában csak világsztárokról készült lesifotókon és az oligarchák lefoglalt vagyontárgyai közt jelennek meg, ezek a mérnöki csodák valójában az olasz ipar egyik legkiemelkedőbb teljesítményét testesítik meg, az ország pedig most még nagyobb lendületet adna világelső márkáinak.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.