Februárban kigördül az oroszországi Transzmasholding (TMH) résztulajdonában lévő dunakeszi járműjavítóból az egyiptomi állami vasúttársaságnak gyártott első négy személyvagon, amelyből még abban a hónapban további hat készül el – közölte a TMH.
A dunakeszi gyár tulajdonosa, a TMH Hungary összesen 680 járművet gyárt majd le, a munkán jelenleg mintegy ötvenen dolgoznak.
A TMH Hungary részfeladata például az ellenőrző panelek, az ülések, a csomagtartók, a WC-k, a vízellátó rendszerek, valamint az elektromos kábelek és kapcsolók egy részének beszerelése, de itt telepítik a forgóvázakat, a fékrendszert, a tengelykapcsolókat és az ütközőket is.
A dunakeszi csapat részt vesz a kerékpárok összeállításában is, az első 110 kerékpár tételt tavaly augusztusban küldték el a TMH tveri üzemébe, amelyben szintén az egyiptomi megbízás teljesítésén dolgoznak.
A munka idén induló második szakaszában harmadosztályú személykocsikat gyártanak Dunakeszin, a kocsiszekrények Tverből érkeznek.
A magyarországi dolgozók építik majd be a belső falakat és a padlót, végzik el a szigetelést, szerelik fel a lámpákat és festik le a kocsikat. Tavalyi közlés szerint 2021 derekán már havi 25 ilyen kocsi készülhet Dunakeszin.
Az egyiptomi megrendelés összesen 1300 személyvagonra szól, a megbízás értéke körülbelül egymilliárd euró.
A Magyarországon készülőkön felüli 620 vagont az említett, oroszországi testvércég gyártja le. A tveri egység az első személyvagonokat már 2020 májusában eljuttatta Egyiptomba, utána pedig minden hónapban 35-öt küldött, ami napi egy kocsit jelent.
Az összesen 226 kocsi leszállításával a gyár teljesítette a 2020-re jutó feladatát. Vagonjai július vége óta már utasokat szállítanak a Kairó – Alexandria közötti 208 kilométeres, a Kairó és Asyut közötti 380 kilométeres, valamint a Kairó és Sohag közötti 473 kilométeres vonalon. Egyiptomban eddig 207 orosz kocsit helyeztek üzembe.
Az idén megkezdődik Tverben a légkondicionált kocsik második modelljének gyártása, erről David John, a TMH International műszaki vezetője nyilatkozott a társaság közleményében.
Az egyiptomi nemzeti vasútvállalat által 2018 szeptemberében adott megbízásról szóló szerződés 2020 májusában lépett hatályba, miután Magyarország és Oroszország 2019 decemberében megállapodott a projekt finanszírozásáról. Eszerint az egymilliárd eurós megbízás teljesítését a magyar Eximbank és az orosz Roseximbank finanszírozza, a teljesítésen belül pedig 51 százalék jut a magyar félre.
A szerződés 3 éves garanciális időszakot is tartalmaz, a feladatot a TMH csapatai végzik majd az Egyiptomban e célra felújítandó bázison.
A vonatok az egyiptomi kontinentális és tengerparti környezetében is 40 éven át használhatók.
A TMH Hungary a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. 50-50 százalékos vegyesvállalata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.