Egy felhasználó átlagosan napi 2 óra 33 percet tölt a közösségi média különböző felületein, országokra bontva azonban nagyon különböznek a tendenciák – derül ki a GlobalWebIndex felméréséből. A kutatásból az is kitűnik, hogy 2019 első negyedévében valamelyest csökkent a kedv a social media felületei iránt, ám a vállalatok nem aggódnak, ugyanis pontosan ez történt 2018-ban is, majd a számok a magasba kúsztak.
Globálisan nézve a 16–24 éves korosztály használja legtöbbet a közösségi médiát, következésképp a leginkább függő nemzetek ranglistáját erősen befolyásolja az egyes országok demográfiája. Ez a korosztály gyakorlatilag minden tevékenység közben használja a közösségi platformokat, ám leggyakrabban tévénézés közben facebookoznak, instagramoznak.
A fiatalok 78 százaléka boldogabbnak érzi magát, ha social media felületen lóg.
Tovább növeli a social media használatát, hogy
amíg 2013-ban egy internetfelhasználónak átlagosan négy közösségimédia-fiókja volt, addig 2019-re ez a szám 8,1-re emelkedett.
E jelenségnek több oka is van: egyrészt egyre nagyobb a választék, másrészt szinte csillapíthatatlanná vált a felhasználók információéhsége. Tíz évvel ezelőtt gyakorlatilag csak a Facebookot használtuk, ma már fiókunk van az Instagramon, a Twitteren, a Snapchaten vagy a Pinteresten. A fiókok száma Indiában a legmagasabb, egy felhasználónak átlagosan 10,9 fiókja van, Egyiptomban 10,2, Indonéziában pedig 9,9.
A legtöbbet a Fülöp-szigeteken időznek a közösségi média tartalmainál,
a helyiek átlagosan napi 4 óra 1 percet bújják a telefonjukat,
a második helyen a brazilok állnak 3 óra 45 perccel, a kolumbiaiak pedig napi 3 óra 36 percet töltenek ezen tevékenységgel. Meglepő, hogy egy olyan nagyhatalom, mint Oroszország, csak a 18. helyet foglalja el (2 óra 28 perc), de feltűnően kevés időt tölt a közösségi médiával Kína (2 óra 19 perc) és az Egyesült Államok lakossága is: ők még két órát sem áldoznak erre napi szinten (1 óra 57 perc). A vizsgált országok között az utolsó három helyen az osztrákok (1 óra 17 perc), a németek (1 óra 15 perc) és a japánok (45 perc) állnak.
A marketingszakembereknek és a hirdetőknek lépést kell tartaniuk az iparággal, a digitális szokások fejlődésével és a demográfiai trendekkel, mivel a közösségi média piacai az egyes régiókban és országokban lassan telítődnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.