BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó légkör és kommunikáció

2009.01.12., hétfő 00:00

Generalista – vallja magáról Leitner György, a GlaxoSmithKline Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint egy jó első számú vezető mindenképpen az. Amellett, hogy sok mindent kell tudnia, nagyon változatos a munkája, ezt a komplexitást pedig tudni kell kezelni – mondja a tavaly év végén a Világgazdaság és a Hewitt felmérésében az Év Munkahelyének választott nagyvállalat első embere. Szerinte egy vezetőnek megközelíthetőnek kell lennie. A több mint 150 fős magyarországi GSK-nál különös hangsúlyt fektetnek a visszacsatolásra: a munkavállalók retorzió nélkül mondhatják el a véleményüket, a kommunikáció kétirányú, sőt, Leitner szerint a vezetőket alulról fölfelé kell formálni. Mindezek mellett arra a kérdésre, hogy mitől jó ez a munkahely, az ügyvezető a stabilitást említi. Szerinte – főleg mostanában – az embereknek erre van a legnagyobb igényük, így ha azt érzik, hogy az ő helyzetük stabil, a munkában is elkötelezettebbek lesznek. A nagy „titok” Leitner szerint csak ennyi: a légkör és a kommunikáció.

Leitner György 1986-ban végzett a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen, a rendszerváltás után az elsők között volt, akik az Egyesült Államokban tanulhattak tovább: itt szerezte meg az MBA-fokozatát négy évvel később. Akkoriban nem sokan rendelkeztek ilyen címmel az országban, így a kilencvenes évek elején Magyarországon induló nagy külföldi cégek – így első munkahelyei is – közülük válogattak. Néhány éves elektronikai munka után, 1992-ben került a gyógyszeriparba, az akkori Glaxo marketingigazgatója lett. Később a vállalat lengyel leányának volt a megbízott igazgatója, 1995 óta pedig az azóta több változáson keresztülment cég vezetője. A szakmai tudás mellett szerinte a sikerhez nagy adag szerencse is kell, mert „a jó játékosnak szerencséje is van”.

Hogy sporthasonlatot használ, nem meglepő, nagy szerelmese a sportnak, ez egy másik tavalyi elismerésben is visszaköszönt a GSK-nál: elnyerték az Év Egészséges Munkahelye díjat is. Cégen belül minden szerda reggel közösen fociznak, bár az ügyvezető egyébként az ütősportokat kedveli: tollasozik, teniszezik, fallabdázik. Igazi szenvedélye persze a családja: kamaszfiával nagy koncertre járók, kislányával pedig, ha csak teheti, „sülve-főve együtt van”.

A jövőt illetően Leitner optimista. Szerinte a gyógyszeriparban 2007 a túlélés, 2008 a stabilizáció éve volt, 2009 pedig a növekedésé lehet. Nehéz esztendő lesz – mondja –, de tudnak majd a betegek számára újdonságokkal szolgálni. Ehhez viszont piaci szinten is változásra van szükség, hiszen az elmúlt években hihetetlen megszorításokon ment keresztül a szegmens. Egy kiszámíthatóbb környezetben azonban a gyógyszeripari szereplők is be tudják tölteni azt a befektetői szerepet, amelyet a kormányzat elvár – tette hozzá.

Névjegy

GlaxoSmithKline Kft.

A cég árbevétele 2007-ben több mint 35,2 milliárd forint volt, ez alapján Magyarország 207. legnagyobb vállalata.

Összpiaci részesedését tekintve a GlaxoSmithKline a világ második legnagyobb gyógyszergyártója, 6,3 százalékkal részesedik a világ gyógyszerpiacából.

Leitner György (46)

A GSK ügyvezetője közgazdászdiplomája és masterfokozata megszerzése után az elektronikai iparban kezdte pályafutásá. Jelenlegi területére tizenhat éve került, az akkori Glaxónál kezdett.

Nős, két gyermeke van, szabadidejében sportol.

A cég árbevétele 2007-ben több mint 35,2 milliárd forint volt, ez alapján Magyarország 207. legnagyobb vállalata.

Összpiaci részesedését tekintve a GlaxoSmithKline a világ második legnagyobb gyógyszergyártója, 6,3 százalékkal részesedik a világ gyógyszerpiacából.

Leitner György (46)

A GSK ügyvezetője közgazdászdiplomája és masterfokozata megszerzése után az elektronikai iparban kezdte pályafutásá. Jelenlegi területére tizenhat éve került, az akkori Glaxónál kezdett.

Nős, két gyermeke van, szabadidejében sportol. -->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.