Manapság pedig inkább csak politikai és gazdasági viták tárgya, mintsem egy olyan magasztos, de legalább többletértékkel bíró valami, mint ami a neve alapján lehetne. Az, hogy kijelöljenek egy olyan kört az ingatlanok, a vagyontárgyak, de akár az állami cégek közt, amely a nemzeti vagyon elemének tekinthető, és valahogy úgy kellene megkülönböztetett módon kezelni azokat, mint a hungarikumokat, egy olyan ötlet, amellyel nem muszáj egyetérteni, de vitaindítónak elfogadható.
Ehhez képest szinte már minden nemzeti vagyonnak számít, amire valamelyik illetékes rábök – épp csak arról nincs egységes, hosszú távú rendelkezés, hogy ezeket mi alapján jelöljék ki, és hogy egészen pontosan hogyan bánjanak velük. A törvényalkotási káosz mindig is megvolt – kínosan jellemző volt még a fogalom megjelenésének első napjaiban az a szerencsére nagyon hamar elvetett jogtechnikai pontatlanság, amellyel minden magyar állampolgár minden tulajdona nemzeti vagyon lett volna. Az újabbnál újabb törvényváltoztatásokkal viszont mostanra alig maradt értelme a nemzeti vagyon szópár létezésének.
Egyáltalán nem szokatlan a történet a magyar jogalkotásban. Valaki kitalált egy jól hangzó szabályozást, nagy lelkesedéssel elfogadta a kormánytöbbség, majd amikor már kész voltak a jogi keretek, akkor vették észre, hogy szinte semmivel nem töltötték meg. Utólag elkezdték tehát feltölteni valamivel az üres kereteket, beindultak a lobbik, vitázik az állam, az önkormányzatok és mellesleg még az egyházak is, milyen vagyonelem kit illessen, és mivel járjon a fenntartásuk. Vagyis most folyik az a vita, amelynek helye van egy jól működő demokráciában. Csak épp a törvény elfogadása előtt, nem hónapokkal utána.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.