Az első fontosabb ok, hogy a makrogazdasági környezet semmilyen szempontból nem kedvez a fogyasztási hitel-kihelyezés növekedésének. Nincs gazdasági növekedés, a reálkeresetek csökkennek, ebből eredően pedig mérséklődik az ünnepek alatt elkölthető pénz mennyisége is. Szintén komoly gátló tényezőt jelent, hogy a magyar háztartásoknak meglehetősen bizonytalanok a jövővel kapcsolatos várakozásai: egyaránt tartanak a jövedelmük csökkenésétől és a fix kiadásaik növekedésétől, ami megint csak nem az otthoni beruházások növekedésének irányába hat.
Nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a hitelezési feltételek a karácsony előtt kedvelt személyi kölcsönöknél és áruvásárlási hiteleknél sem enyhültek: a hitelköltségek magasak, és a szolgáltatók is jobban megnézik, kiket finanszíroznak. Mindezek mellett még stabil visszatartó erőként áll ott az az ügyféltömeg, amely az elmúlt években a túlzott eladósodás hibájába esett, és még élénken élnek benne a közelmúlt negatív tapasztalatai, a vélt és valós sérelmekkel.
Az igazán nagy bajt pedig az jelenti, hogy ezekkel a problémákkal a pénzügyi szolgáltatóknak - és persze a kereskedőknek - tartósan számolniuk kell, hiszen rövid távon semmi kilátás nincs arra, hogy a lakossági fogyasztás érdemben növekedni tudjon Magyarországon. Így nincs más út, mint együtt élni az összesen havi 8-10 milliárdnyi új kihelyezést biztosító személyi- és áruhitel-piaccal, próbálva megtalálni a még fizetőképes, és fogyasztani hajlandó lakossági ügyfeleket.
Tagadhatatlan viszont, hogy a fogyasztási hitelek visszaesése a lakosság felelősebb pénzügyi gondolkodásának is jele lehet: kár, hogy ezért igen nagy árat kellett fizetnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.