Biztosan csak a véletlen műve, hogy a Wizz Air keleti fejlesztési törekvései egybeesnek a kormány keleti nyitás stratégiájával. Bár Váradi József vezérigazgató többször is úgy fogalmazott, nem kívánnak a Malév helyére lépni, nem akarnak a Malév helyett nemzeti légitársaság lenni, mégis egyre több jel arra utal, hogy változott az álláspont. Nyártól ugyanis a magyar gyökerű fapados légitársaság gépei hetente kétszer is megteszik majd a Budapest–Baku távolságot. Az azeri főváros minden bizonnyal hemzseg a látnivalókban, ennek ellenére legalábbis kétséges, hogy meg lehet-e tölteni a gépeket.
Az állam hozzáállásában is éles váltás figyelhető meg. A Wizz Air a Malév leállása után azonnal jelezte, hogy igényt tartana a felszabaduló, bilaterális (az Európai Unión kívüli) repülési jogokra. Ezeket azonban hosszú hónapokig hiába várták a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Mostanában azonban úgy tűnik, hogy meglehetősen lerövidültek a pályáztatási határidők – ha volt egyáltalán bakui és dubaji pályázat –, és az engedélyek mindenféle herce-hurca nélkül landolnak Váradi József asztalán. A vezérigazgató amondó: nem alakítják át üzleti modelljüket, továbbra is főleg a másodlagos repterekről üzemelnek, a nem nyereséges járatokat pedig megszüntetik, nem várnak burkolt állami támogatásokra. Mindenestre Szijjártó Péter államtitkár a minap megjegyezte: a kormány, a Magyar Turizmus Zrt. és a Wizz Air egyeztet arról, hogy a légitársaság milyen szerepet töltsön be Magyarország népszerűsítésében. Ez pedig nehezen képzelhető el pénzmozgás nélkül.
Váratlan turistaáradattal számolnak tehát a turisztikai szakemberek. Erre legutóbb akkor volt példa, amikor Azerbajdzsán az eurovíziós dalfesztiválon győzni tudott. Utána drámaian megnőtt az azerbajdzsáni repülőjegyfoglalások száma. Ilyen csodára azonban hiba lenne üzleti tervet építeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.