– Megmozgatta a hazai mobilpiacot az olcsó, 10 ezer forint körüli átalánydíjas csomagok megjelenése. Mennyire keresik ezt a lehetőséget a felhasználók?
– Úgy gondolom, az átalánydíjas csomagok térhódítása egy globális trend, amit Magyarországon a helyi viszonyokra adaptálva vettünk át. Pozitív visszajelzéseink vannak: azok számára, akik sokat telefonálnak, nagyon jó ez az ajánlat. Jól látszik, hogy a magyarok sokkal jobban igénylik a biztonságot, a kiszámíthatóságot a mobilköltségekben, mint a szomszédos országokban élők. A közelmúltban vezettünk be egy újszerű megoldást, amit Telenor Próba néven hirdettünk meg. Az a lényege, hogy az ügyfelek hűségidő vállalása nélkül kipróbálhatják a szolgáltatásainkat. Ez egy forradalmi kezdeményezés, kitörünk a hosszú távú szerződések jelentette korlátok közül. Ugyanakkor hozzá kell tennem, hogy ez még csak a kezdete annak a forradalomnak, ami elindult a mobiliparban, és amelyből a legnagyobb hasznuk a felhasználóknak lesz.
– A múlt év végén jelentették be mobilos tévészolgáltatásuk, a MyTV ingyenes tesztjét, április elejétől pedig már a kereskedelmi változat is elérhető. Milyen eredményeket hozott a próbaidőszak?
– Több tízezren próbálták már ki a MyTV-t, sokkal többen, mint amire számítottunk. A tesztidőszak alatt is kedvező visszajelzéseket kaptunk a szolgáltatásról, de az igazi próba a kereskedelmi értékesítés lesz. Még kell néhány hónap, hogy következtetéseket tudjunk levonni. Az egyértelmű, hogy a televíziózás nagyon népszerű Magyarországon, az átlagos magyar tévénéző háromszor annyi időt tölt készüléke előtt, mint például a skandinávok. Az okostelefonok, tabletek elterjedésével pedig egyre fontosabb, hogy ügyfeleink minden tartalmat, így akár a televízió adásait is azonnal és bárhol elérhessék a mobiljukon. A MyTV éppen ezt nyújtja, ráadásul hazai, saját fejlesztés és egy innovatív megoldás: Európában nálunk indult először ilyen szolgáltatás. Ha sikeres lesz Magyarországon, akkor akár innen vihetjük el más Telenor leányvállalatokhoz.
– Egyre több megoldást kínálnak a kis- és közepes vállalatok (kkv) számára, mennyire fontos eleme a stratégiájuknak, hogy itt növeljék az ügyfélkörüket?
– A kkv-k jelentik a magyar gazdaság alapját. Már évek óta kiemelt figyelmet szentelünk nekik, és folyamatosan keressük azokat a megoldásokat, amelyek ténylegesen kielégítik a szükségleteiket. Úgy látjuk, hogy a testreszabhatóság nagyon fontos a számukra ezért a nekik szánt szolgáltatásoknál ez kiemelt szempont. A felhőalapú megoldásoknak köszönhetően számos területen – mint például e-mail, hoszting, informatikai biztonság - sokkal hatékonyabban tudjuk kiszolgálni őket, mint korábban. A kkv-k egyszerűen és gyorsan akarnak pénzt spórolni, amihez ideális megoldás a felhő, éppen ezért azt gondolom, hogy az erre épülő alkalmazások nagyon gyorsan népszerűvé válnak és elterjednek majd. Kifejezetten jók a tapasztalataink a kkv-k számára létrehozott webáruházunkkal kapcsolatban is, ami a Telenor csoporton belül az egyik legizgalmasabb ilyen jellegű szolgáltatás. Persze a sikerhez nemcsak megfelelő termékek, hanem egy jól működő szervezet is szükséges, éppen ezért nagyon sokat fektettünk a szakembergárdánkba is.
– Rendkívül nagy az érdeklődés a hordható technológiák – okosszemüveg, okosóra, stb. - iránt, hogyan befolyásolhatja ez a trend a mobilpiacot?
– Az intelligens eszközökből valóban egyre több van, hatalmas az érdeklődés irántuk. Úgy vélem, hogy két tényező, az ár és a minőség határozza majd meg, hogy milyen gyorsan tudnak elterjedni. A piacon valószínűleg nagyon sok termék lesz elérhető, de minőségi szolgáltatóként oda kell figyelnünk arra, hogy a megfelelő eszközöket teszteljük és vezessük be. A felhasználók ugyanis majd rajtunk kérik számon, ha esetleg nem úgy működik egy készülék, ahogyan az elvárható lenne, hiszen velünk állnak kapcsolatban. A másik, hasonlóan nagy lehetőségekkel rendelkező terület pedig az "Internet of Things", azaz a tárgyak internetes kapcsolódásának a világa. A közeljövőben ugyanis nemcsak az okostelefonok, okosórák és okosszemüvegek kommunikálnak egymással, hanem számos egyéb háztartási készülék is, például a hűtő, a mosógép, lámpák, világítórendszerek, vagy akár a villanyóra.
– Milyen tervekkel vágtak neki 2014-nek?
– Kiemelt figyelmet fordítunk a felhő alapú megoldásokra, új szolgáltatások bevezetését tervezzük a kkv-k számára. Hasonlóan fontos lesz a MyTV elterjesztése, ezen a területen is számíthatnak újdonságokra a felhasználók: még inkább személyre szabható lesz a tévézés élménye, és jönnek új, izgalmas tartalmak is. Az árbevétel alakulása szempontjából konzervatív előrejelzést fogalmaztunk meg, arra számítunk, hogy a tavalyi 152,9 milliárd forintos forgalomhoz képest talán nem lesz lényeges változás. Kihívásokkal teli évre számítok, és erősen bízom abban, hogy tudjuk majd kezelni az adók jelentette problémákat. Folytatjuk Hipernet hálózatunk korszerűsítését, az idén mintegy 10 milliárd forintot szánunk erre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.