Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára
„Az OKSZ is végzett számításokat arról, hogyan alakulhat az év vége és egyértelműen többet költenek majd a magyarok idén karácsonykor, mint a múlt évben. Ezt a várakozást alátámasztja, hogy az első tíz hónapban mintegy 4 százalékkal bővült az áruházi költés Magyarországon, szeptember-októberben pedig öt százalék fölött volt a növekedés. Ennek alapján arra számítunk, hogy karácsonykor a múlt évhez képest 3-4 százalékkal többet költenek majd a boltokban a hazai fogyasztók. Egyébként a vállalkozások is növekvő bevétellel számolnak decemberben. Kimondottan az ünnepek alatt – mikulás, karácsony és szilveszter – élelmiszerre és ajándékokra 150-160 milliárd forintot költenek a magyar fogyasztók.”
Gyaraki József, a Regio Játékkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója
„Azt látom, hogy megállt az elmúlt évek csökkenő tendenciája, és az idén mindenhol növekszik a forgalmunk a tavalyihoz képest. Ez jó hír, és azt mutatja, hogy volt valamilyen eredménye a rezsicsökkentésnek, elkölthető pénz jelent meg a lakosságnál. Nálunk az idén 8-9 ezer forint körül alakul az átlagos vásárlói kosár. Az emberek egyébként november végétől kezdve már készülnek az ünnepre, tudják, hogy érdemes előrehozniuk a vásárlásokat, hiszen így választhatnak még teljes kínálatból, illetve nyugodtabb körülmények között. A Regio számára egyébként jelentős fejlődést hozott az idei év, a boltjaink száma felével nőtt, és azzal számolunk, hogy a forgalmunk mintegy 30 százalékkal bővül majd.”
Borhi János, a Formatex Kft. ügyvezető igazgatója
„Tapasztalataink szerint a válság alatt a családok egyre kevesebbet költöttek játékra karácsonykor, azonban pozitív fordulat látszik kibontakozni a játékértékesítések területén, ugyanis az ünnepi előrendelések összege a tavalyi évhez képest 7 százalékos növekedést mutat, és az értékesítés java még hátravan, decemberben jön a nagy roham. A családok nagy része az akciós ajánlatokra vár, mivel óriási az árverseny a hipermarketek és a játék szakboltok között. A szakboltok, mint a Játéksziget is, szaktanácsadással veszik fel a versenyt a webáruházakkal és a hipermarketekkel. A karácsonyi szezonban összesen 1,06 milliárd forintos nettó forgalmat tervezünk, ez az előző évhez képest 13 százalékos növekedés.”
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója
„A ráfordított összeg tekintetében 5-8 százalékos elmozdulást tapasztalunk az átlagosan az ajándékokra költött összegben az év végéhez közeledve az Extreme Digitalnál. A „többet költünk” az internetes vásárlásra igaz, vagyis az idén jelentősen bővül az online fogyasztás, nálunk a növekedés mértéke közel 40 százalék lesz a tavalyi évhez képest. A műszaki termékeknél pedig minden évben igaz, hogy a gyors technológiai fejlődés miatt a vásárló modernebb vagy nagyobb tudású terméket kap hasonló árazásban, mint tavaly. Tehát ugyanazért az árért mondjuk nagyobb TV-t vagy gyorsabb laptopot, esetleg még okosabb telefont szerezhet a vásárló anélkül, hogy többet fordítana ajándékokra.”
Bognár Ákos, a Játéknet.hu webáruház társalapítója
„A tapasztalataink szerint nem költenek többet idén karácsonykor az emberek, mint tavaly. A játékpiacon a költést az is befolyásolja, hogy az adott időszakban milyenek a slágertermékek és az idei divat inkább az, hogy kisebb, apróbb, olcsóbb játékok váltak népszerűvé. A Játéknet.hu forgalma ugyanakkor tovább nő, a múlt évhez képest 20-30 százalékos bővülést most is tapasztalunk, ami főként annak köszönhető, hogy egyre többen vásárolnak nálunk. Az igazán nagy forgalom pedig a következő 2-3 hétben jön majd, és alapvetően ez határozza meg, hogy milyen lesz a teljes év. A karácsonyi időszakra egyébként megduplázott raktárterülettel készülünk, és váltott műszakban 80-100 ember dolgozik majd.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.