Megnyugtató érzés látni, hogy a rendőrök végre kiszűrik azokat a bűnöző elemeket a fociból, akik elriasztják a békés családokat a meccsre járástól. Miközben folyamatosan azt hallgathatjuk, hogy mi mindenért hibásak a – valóban nem öltönyben meccsre járó, szépirodalmi igényességgel ott aligha beszélő – szurkolók, úgy látszik, rendet kell tenni a VIP-páholyokban ülők közt is. Az is látszik, hogy a magyar foci ebben is csak bottal ütheti a világ nyomát: amíg nálunk csak a brókerbotrányba belebukó klubtulajdonosokat viszik el előzetesbe és zárják ki az NB I harmadát, addig Svájcban épp a FIFA legnagyobb hatalmú vezetőit tartóztatják le olyan vádakkal, amelyek már-már maffiaszerűen működő szervezetet idéznek, ha igazak.
Talán annak a legjobb, aki észre sem veszi ezt az egészet. Legalábbis az egyszerű sportimádó embernek erősen szét kell választania az eszét és a szívét, ha élvezni akarja a focit, és nem akarja teljesen vaknak mutatni magát. Ez még az itthoni, törvényes, ám csúnya körülmények közt is nehéz – hogyan lehet önfeledten élvezni a játékot, amikor látjuk a fölösleges pénzkidobást a stadionokra, a politika nyomulását, a szurkolókat elriasztó értelmetlen regisztrációt? És mit érezhet majd a szurkoló, akinek a csapata kijut a mérhetetlen korrupcióval elnyert, rabszolgamunkával készülő katari vb-re? Nyilván örülni fog – de nem lesz könnyű elfelejtenie, mekkora mocsok telepedett a kedvenc játékára.
Kérdés, hogy hol ér véget a szponzorok türelme. Nem morális döntés ez, egyszerű matematika: addig maradnak, amíg a botrányok nem okoznak nagyobb veszteséget, mint amennyi pluszt a közvetítések és az eladások hoznak. Mert a fociban irgalmatlan nagy pénzek vannak, egy vb-ért mindenki rajong, a saját csapata, nem a FIFA miatt – éppen ezért nehéz egy üzleti döntéshozónak kiszállni ebből. Reménykedhetünk persze abban, hogy a sportszeretők nyomása elég nagy lesz ahhoz, hogy a szponzorok a tisztaság felé nyomják a szervezetet. De ez inkább csak illúziónak tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.