Fél szemem sír, másfél nevet – kissé eltorzítva a régi mondást talán így lehetne megfogalmazni azt, hogy mit érezhetnek a hazai internetes kereskedők. Az adatok ugyanis azt mutatják, hogy ugrásszerűen nő a webáruházakban elköltött összeg, vagyis bőven van okuk az örömre. Ugyanakkor a megugró forgalom komoly feladatot is jelent, nem véletlen, hogy az internetes kereskedőket tömörítő Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) idei konferenciáján kiemelt témaként szerepelt a logisztika.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a webshopok már nem annyira az árakban tudnak versenyezni egymással, hanem a kiszolgálásban, amire áldozni kell. Ma már nem elég a hagyományos honlap, minimum reszponzívnak kell lennie az oldalnak, vagyis érzékelnie, hogy számítógépről vagy mobileszközről érkezik a látogató, de a legjobb, ha van mobilalkalmazás is. Az is biztos, hogy sokáig kellene keresgélni olyan vásárlót, aki megelégedne azzal, hogy csak 4-5 nap, esetleg egy hét múlva kapja meg a kiszemelt és megvett árut. Egyre inkább az aznapi kiszállítás felé megy a piac, ráadásul ezt igen kis tételek, jellemzően egy-egy darab esetén is meg kell tudni oldani.
Az igényekre gyorsan születnek a megoldások, ahogyan azt a csomagautomaták példája is mutatja. Alig egy éves múltra tekintenek vissza ezek a terminálok Magyarországon, de máris jóval több mint száz van az országban, és a szolgáltatók tervei szerint ez a szám a jövő év végére több százra bővül.
A megoldás – vagyis hogy a neten vett árut egy kiválasztott automatából lehet átvenni, amikor éppen arra jár az ember – nem csak a fogyasztók, de a befektetők számára is vonzó, ahogyan azt a FoxPost példája mutatja. E társaság már több millió eurót kapott a további terjeszkedéshez. Az igények és a lehetőségek tehát adottak, a kérdés már csak az, hogyan sikerül átugrani a következő nagy akadályt: megismertetni az új módszert a felhasználókkal is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.