Két szerb komp mérete és egy piszlicsárénak tűnő fordítási vita miatt a Közgép és rajta keresztül Simicska Lajos elveszti az elmúlt években sok-sok milliárdot fialó állami közbeszerzéseket. Az erről szóló döntőbizottsági határozat 72 oldalán hosszas okfejtés olvasható a Sasa II. és Sasa III. komp zárt terének valódi méretéről, valamint arról, hogy a kavicsszórás magyarul fordítható-e kőszórásnak.
Ezen múlt volna? Nem, mindannyian tudjuk, hogy nem. Simicska Lajos nem ezzel a döntéssel került ki a pikszisből, ez a kegyelemdöfést adta meg az elmúlt hónapok csatáinak végén.
Csak annyi történt, hogy az a Közgép, amely sokáig szinte minden pályázatot megnyert, egyszerre mindent pályázatot elvesztett. Nyilván pontosan ugyanannyira tudott tenderanyagot írni, beruházásokat kivitelezni, mint korábban.
A közbeszerzések szövevényes útvesztőjében korábban ismerte a célhoz vezető ösvényt, most viszont már előtte teszik olyan rögössé az utat, mint amilyen az aranyidőkben a konkurensek előtt volt. Akkor úgy íródtak ki a pályázatok, hogy azok a Közgépnek legyenek jók, most pedig úgy, hogy ez a cég tudja minél nehezebben teljesíteni a feltételeket. Sokszor nüánszok miatt süllyed el egy pályázat, elég egy megfelelően paraméterezett hajó, és máris főhet a jelentkezők feje, honnan szereznek éppen olyat. Minden jogszerű, látszólag verseny is van, mégis tudjuk előre, ki nyer és ki veszít.
Aki korábban tuti nyerni akart, az a Közgép zászlaja mögé állt. Aki most odaáll, biztosan veszít. Más zászlókat lobogtat a szél. A nagy közbeszerzési pályázatok nyerteseinek listájából azt láthatjuk, hogy a Mészáros és Mészáros Kft.-nek vagy a Duna Aszfaltnak a konzorciumába érdemes beszállni.
Az utakat aztán szegről-végről ugyanazok a gépek és emberek építik, csak a főcsapkezelő változik időnként a széljárástól függően. Emlékeznek még a nagy nyertesekre? Betonút, Vegyépszer, Viadom. Hol vannak már! Simicska Közgépe is a sorsukra juthat ugyan, de annak ellenére, hogy a zászlóshajó hatalmas torpedótalálatot kapott, és az egész ármádiája folyamatosan hátrál, a csata még folyik. Van hozzá az irányítójának elég puskapora, főleg éppen a Közgépből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.