Bizonyára sokan ismerik azt a híres képet, amelyen két ősember cipel egy jól megrakott kordét, miközben harmadik társuk egy kerékkel próbálna rajtuk segíteni, de a túlterhelt „kollégái” ezt elutasítják, mondván: nincs idő a kísérletezgetésre, hiszen a munkát el kell végezni. Beszédes történet, ami sok mindent elárul napjaink vállalkozói környezetéről is. A változásokat továbbra is ki kell kényszeríteni, és az újdonságtól való félelem az egyik legnagyobb akadálya a fejlődésnek. A megszokás az úr egészen addig, amíg nem történik valami olyan, földrengésszerű külső hatás, amely miatt már nem halogatható tovább a széles körű megújulás: 2020-ban a pandémia volt az, ami világszinten berobbantotta az innovációt.
Felhőszolgáltatásokat közvetítő cégként az elmúlt tíz évben számtalanszor tapasztaltuk, hogy valamilyen mindennapi probléma mindig megelőzte az általunk ajánlott jövőbe mutató fejlesztéseket.
A magyar valóság útvesztőjében sokszor egyszerűen nincs elég idejük a vezetőknek arra, hogy átgondolják, hogyan tehetnék még hatékonyabbá a szervezetüket, értékes időt megtakarítva maguknak és a munkatársaknak. A hasonlatnál maradva: ha valamilyen nagyobb kihívással kellett szembenézni, akkor több kollégát vontak be, azaz nem ketten, hanem hárman húzták ugyanazt a kordét. Esetleg ideiglenes megoldásként kiszervezték a folyamataikat, mint ahogyan tették azt őseink, amikor valamilyen haszonállat segítségét vették igénybe. Idén tavasszal azonban már egyik megoldás sem vezetett eredményre, és fejlesztés nélkül veszélybe került a vállalkozások puszta léte is. Ez hozta meg az áttörést. Rengetegen kezdtek érdeklődni a korábban már ajánlott, sőt, néhol unalomig emlegetett digitális felhőtechnológia (avagy: kerék) iránt.
A világtörténelemben ritkán adódik olyan helyzet, amikor egyszerre több milliárd embert, bolygónk egészét érinti ugyanaz a probléma. A kényszerű életmódváltás az üzleti modellek átszervezését is magával hozta, hiszen teljesen természetes, hogy ha másként élünk, akkor másként is kell dolgoznunk. Azok a cégek, amelyek már a válság kialakulása előtt rendbe tették informatikai hátterüket és átláthatóan kezelték folyamataikat, most versenyelőnybe kerültek, hiszen nem okozott gondot számukra a távmunkára való átállás. De a többséget teljesen felkészületlenül érte a veszélyhelyzet, és előrelátó társaikhoz képest sokkal drágábban, nagyobb erőfeszítések árán tudtak csak túlélni és továbbra is működni. Itt jön be az időzítés fontossága: amit pár évvel ezelőtt még egyegységnyi befektetéssel el lehetett érni, és élvezni a gyümölcsét, az most hirtelen már három egységbe került, és csak a kötelező minimumot nyújtja.
A technológia ugyanis egy olyan gyorsvonat, amelynek most talán még az utolsó vagonjára fel lehet szállni – de sokak számára már el is ment, és nincs tovább. A digitalizáció és a felhőmegoldások áthatják mindennapjainkat, és egy olyan gazdasági környezetben, ahol a költségek optimalizálása a legfontosabb, ezek a fejlesztések elengedhetetlenek.
A személyes kontakt sok helyen még sokáig luxuscikk lesz, az irodák piacán forradalom zajlik, az ügyfelek pedig alapszolgáltatásként értékelik a magas szintű digitális kiszolgálást. Ez csak néhány olyan kiemelt terület, ahol a felhőmegoldások üzleti értékként jelennek meg, de minden erre mutat, és aki még most sem fejleszti ezt a területet, az nagyon nehéz helyzetben lesz – sőt, már van – a sokat emlegetett „új normálisban”.
Több iparági szakértőtől is hallottuk már, hogy a pandémia öt évvel gyorsította fel a magyar kkv-szektor digitális fejlettségét.
Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy most már nyugodtan hátradőlhetünk. Egyrészt nagy volt a lemaradás, és évek, évtizedek elhalasztott fejlesztéseit kellett most hirtelen pótolni, másrészt ez a vonat sosem áll meg, az informatikai háttér folyamatos aktív figyelmet igényel. Az általa elérhető válságállóságért erőfeszítéseket kell tenni, és sokan még nem tudják, hogy a mostani fejlesztésekkel még csak az út elején járnak. A vállalkozóknak most kell csak igazán ébernek lenniük: hiszen a kerék után is bőven jöttek még olyan megoldások, amelyek megváltoztatták az egész emberiség életét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.