Az első három hónapban átlagosan 6,0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 1 hónap alatt – 2010. februárhoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,9%-kal növekedtek. Növekedett
az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, friss zöldség, gyümölcs (8,2%) ára, enélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0,2%-kal csökkentek. Árcsökkenés volt megfigyelhető a sertéshús (2,4%) és az étolaj (2,2%) esetében.
A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek árai
emelkedtek (2,9%), az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. Az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (1,1%) drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 3,0%-kal nőtt.
Az átlagosnál alacsonyabb áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk, a szolgáltatások (0,4-0,4%) és a háztartási energia (0,3%) körében. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,7%-kal
kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.
12 hónap alatt, 2009. márciushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,3%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a kávé 11,6, a tojás 10,4, a párizsi, kolbász 7,5, valamint a házon kívüli étkezés 6,5 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (8,4%), a cukor (8,0%), a liszt (7,3%), a tej (6,0%) és a sertéshús (5,1%) esetében. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 11,6%-kal növekedtek az egyéb cikkek árai, ezen belül a járműüzemanyagok ára 25,5%-kal, a gyógyszer, gyógyáru 8,7%-kal drágult. Szintén átlag felett, 11,0%-kal nőttek a szeszes italok, dohányáruk árai.
A szolgáltatások átlaggal megegyező áremelkedésén belül a szemétszállítás 11,6, a csatornadíj 7,5, a vízdíj 6,8%-kal drágult. A tartós fogyasztási cikkek (3,7%) és a háztartási energia (3,5%) esetében átlag alatti volt az árnövekedés. Ez utóbbin belül az elektromos energia ára 12,3%-kal nőtt, a távfűtésé 18,6%-kal csökkent. A ruházkodási cikkekért átlagosan 1,4%-kal kellett többet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.