BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az adókülönbözet 2012-ben meghaladta az 526 milliárdot

A Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) 80 vizsgálat révén 2012-ben 3,9 milliárd forint nettó adókülönbözetet állapított meg a legnagyobb 10 kiskereskedelmi áruházláncnál – közölte Varga Mihály a PM-es Scheiring Gábor írásbeli kérdésére.

A nemzetgazdasági miniszter a parlament honlapján közzéadta, hogy 2007-ben még 356 millió, 2009-ben 103 millió, 2010-ben 334 millió, míg 2011-ben 835 millió forint volt az említett cégek nettó adókülönbözete. Az adókülönbözet lényegében egy egyenleg, amely megmutatja azt, hogy mi a különbség a megfizetett és az adójogszabályok alapján ténylegesen fizetendő adó között. Mindeközben árbevételük 2012-ben 1695 milliárd, 2011-ben 1676 milliárd, míg például 2007-ben 1334 milliárd forint volt. A franchise formában működő kiskereskedelmi láncok esetében a partner cégek adatai nem szerepelnek az adatszolgáltatásban, mivel ezekre a partneri viszonyokra vonatkozóan az adóhatóság nem rendelkezik nyilvántartási adatokkal.

Scheiring azt is firtatta miután a „NAV teljesítménye kapcsán komoly polémia bontakozott ki a közvéleményben”, hogy mekkora adóhiányt állapított meg az adóhivatal az összes vállalkozásnál és mennyit szedett be ebből? A Varga által közzétett adatokból az derül ki, hogy 2012-ben összesen 526,6 milliárd forintos adókülönbözetet tártak fel. Ez az érték 2002-ben 124 milliárd volt, 2005-ben 202 milliárd, 2003-ban 302 milliárd, 2008-ban 468 milliárd, 2011-ben 406,7 milliárd forint volt. A legnagyobb adóteljesítménnyel rendelkező 3000 adózó különbözete 2012-ben 82,8 milliárd volt, 2011-ben 57,1 milliárd, 2010-ben pedig 70,3 milliárd forint.

Az adóteljesítmény szerint 10 kategóriába sorolják az adózókat. Ezek szerint a legnagyobb nettó adókülönbözetet a 80 és 208 millió forint közötti adózók halmozták fel, összesen 94,4 milliárd forintot. Az úgynevezett adóteljesítmény nélküliek adókülönbözete is elérte a 16,4 milliárdot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.