A polgármester közleménye felidézi: a keszthelyi kikötőben egy vitorlázókból álló befektetői társaság vásárolta meg a kikötő területén található ingatlanokat a Balatoni Hajózási Zrt.-től, és hosszú távú bérleti szerződést kötött a várossal, amelynek alapján tizenöt éven át fizeti a terület bérleti díját. A kikötő földterülete továbbra is önkormányzati tulajdonban maradt.
A megyei kormányhivatal közelmúltban lefolytatott vizsgálata is megállapította, hogy az üzletrész értékesítése a törvényes kereteken belül történt - emelte ki Ruzsics Ferenc.
Azt írta: tekintettel arra, hogy kizárólag gazdasági ügyről van szó, amelyet a jogszabályoknak megfelelően intéztek, és a település érdekeit szolgálja, a város nem akarja politikai vita tárgyává tenni a történteket. Az önkormányzat célja, hogy a városban az eddig folyamatos veszteséget termelő üzleti vállalkozás helyett jól működő, rentábilis kikötő és aktív vitorlássportélet legyen.
Keszthely önkormányzata minden szükséges jogi lépést megtesz, és eljárást kezdeményez a rágalmazókkal szemben - áll a közleményben.
Az Együtt korábban felszólította Keszthely önkormányzatának fideszes többségét, hogy hozza nyilvánosságra azokat a zárt ülésen elfogadott dokumentumokat, amelyek révén a helyi kikötő "Orbán Viktor családja tulajdonába és kezelésébe" került. Szigetvári Viktor, az Együtt társelnöke korrupciós ügynek nevezte, hogy míg 2009-ben mintegy félmilliárd forintért próbálták eladni a keszthelyi kikötőt, azt végül a közelmúltban "alig 300 millió forintért juttatták el Orbán Viktor családi érdekeltségébe".
A Párbeszéd Magyarországért Párt (PM) szerint a keszthelyi önkormányzat szándékosan kerülte ki a pályáztatást Orbán Viktor vejének, Tiborcz Istvánnak és társainak kikötővásárlása ügyében, ezért a párt az ügyészséghez fordul - írták közleményükben. Meggyőződésük ugyanis, hogy a pályáztatás elmaradása és a jogszabályok kijátszása miatt a sukorói ingatlanügyhöz hasonlóan érvénytelen a tranzakció - közölték.
Az MTI információi szerint a keszthelyi önkormányzat kikötőt üzemeltető cége rendelkezett ahhoz opciós joggal, hogy megvásárolhassa a város kikötőjét a Balatoni Hajózási Zrt.-től. A cég tavaly, amikor még önkormányzati tulajdonban volt, jelezte, hogy élni akar az opciós jogával. Majd az önkormányzat a céget eladta 7 millió forintért (22,8 millió forintos adóssággal) a vitorlázókból álló befektetői társaságnak, így már az új tulajdonban lévő cég fizetett 330 millió forintot a kikötő épületeiért, eszközeiért, valamint a kikötői jogért a Balatoni Hajózási Zrt.-nek. (A hajózási társaság 22 tóparti önkormányzat, köztük Keszthely tulajdonában van.)
A kikötő tizenegy évvel ezelőtt épült, kétszáz hajó, húsz csónak befogadására alkalmas, egy fürdőház (tulajdonképpeni vizesblokk), recepció és egy snackbár is tartozik hozzá. A kikötő területe korábban is önkormányzati tulajdonban volt, és jelenleg is abban maradt, a terület használatáért az új befektetők 15 éven keresztül összesen nettó 53,9 millió forint bérleti, illetve földhasználati díjat fizetnek. A Balaton állami tulajdon, a kikötőt üzemeltetőknek ezért mederhasználati díjat kell fizetniük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.