Kevesebbet költöttek ugyan ruhára és autóra a japánok, a közgazdászok mégis bíznak abban, hogy a feszes munkaerőpiacnak köszönhetően a fogyasztói kiadások hamarosan egyre erősebb ütemben fognak emelkedni az országban.
A gazdasági minisztérium szerdán közölt adatai szerint éves összevetésben 1,9 százalékkal növekedett a japán kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző havi 2,2 százalék után. Ezzel már a kilencedik egymást követő hónapban mértek éves szinten bővülést, ráadásul a júliusi mérték meg is haladta az elemzői előrejelzések 1,1 százalékos mediánját.
Júniushoz képest is nőtt – 1,1 százalékkal – a kiskereskedelmi forgalom, jócskán meghaladva a júniusban mért 0,2 százalékot, illetve az elemzők által várt 0,3 százalékot. A szigetország teljes gazdasági teljesítményének 60 százalékát teszi ki a privát fogyasztás.
Egyes elemzők attól tartanak, hogy az augusztus gyenge hónapnak bizonyulhat, mivel a heves esőzések miatt sokan otthon maradtak. Ráadásul a fogyasztók bizalmát alááshatja az észak-koreai rakétakísérletek miatti feszültség is.
A japán gazdaság két éve a leggyorsabb ütemben nőtt az idei második negyedévben. Az előző negyedévihez képest 1,0 százalékkal nőtt a bruttó hazai termék (GDP) az első negyedévben mért 0,3 százalék után. Éves összevetésben 4,0 százalékkal nőtt a gazdaság április-júniusban, míg január-márciusban 1,5 százalékkal. A növekedés motorja a belső fogyasztás és a tőkeberuházások emelkedése volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.