Közbeszerzési eljárást indít a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a társaság bérlet- és jegykiadó automatahálózatának megújítására és üzemeltetésére, valamint vadonatúj automaták beszerzésére. A cél, hogy az üzemben lévő, több mint tízéves géppark a hatályos üzemeltetési szerződés lejárta után is megújuljon – közölte a vállalat.
Az eljárás lebonyolítása körülbelül három-öt hónapot vesz igénybe, az új szerződés aláírása 2025 tavaszán várható. Ezt követően legkorábban 2026-ra felújított, illetve új, még modernebb készülékek jelenhetnek meg több forgalmas fővárosi csomópontban. A BKK több mint 300 jegy- és bérletautomatája közel tíz éve szolgálja a fővárosban közlekedőket.
A Budapest csomópontjaiban és megállóiban éjjel-nappal elérhető készülékek évek óta a fővárosiak egyik legfontosabb vásárlási felületeként szolgálnak: 2021-ben a társaság bevételeinek több mint 60 százalékát a BKK automatahálózatán keresztül vásárolt termékek adták, az elmúlt években egyre inkább felértékelődnek a modernebb technológiai megoldások. A BudapestGO applikáció vagy a BP Pay&GO digitális szolgáltatás részaránya
egyre jelentősebb a társaság értékesítésében, idén már 30 százalék feletti.
Ennek ellenére a jegy- és bérletvásárlások közel fele még mindig az automatákon keresztül történik, egyes termékeket – ilyen például a márciusban bevezetett Pest vármegye- és az országbérlet – pedig nagy számban értékesít ezen a felületen is a társaság. Az automaták üzembe helyezése óta a hálózat összesen 146 millió tranzakciót bonyolított le bruttó 378 milliárd forint értékben.
A hálózat a 2021 végén történt üzemeltetőváltásnak, illetve szoftvercserének köszönhetően a magas kihasználás ellenére is stabil. Az intenzív mindennapos használat miatt azonban időszerűvé vált a gépek korszerűsítése, ennek a folyamatnak az első lépése a BKK által júliusban elindított előzetes piaci konzultáció, majd a most induló közbeszerzési eljárás.
A társaság célja, hogy a jelenlegi automaták továbbra is megbízhatóan, stabilan, a kor kihívásainak megfelelően működjenek. Ezért a közbeszerzési eljárás leendő nyertesének több feladata lesz: az automaták rendszerének átvétele és teljes körű üzemeltetése, a hálózat egy részének felújítása, illetve új automaták beszerzése, telepítése és üzemeltetése.
Emellett mind a fizikai eszközök, mind a szoftveres háttérendszer biztosítása is a nyertes felelőssége. A jelenlegi szolgáltató szerződése 2025 decemberében jár le. A közbeszerzési eljárás lebonyolítása körülbelül 3-5 hónapot vesz igénybe, az új szerződés aláírása 2025 tavaszán várható.
Várhatóan a jövő év első negyedévében kezdődhet meg a Flórián téri felüljárók felújítása, ami várhatóan 2026 első negyedévéig tart. A több mint negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt sokat romlott, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacél rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza, így a felújítás már nem várhat tovább.
A beruházás során a szakemberek kicserélik az útpálya burkolatát, helyrehozzák a vasbeton szerkezet hibáit, teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek felett az átázások okát, új vasbeton szegélyt építenek, amelyre új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek. Emellett javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat.
A kivitelezésre kiírt tenderben a KM Építő Kft. lett az eljárás nyertese, amely nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést. A teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó hárommilliárd forint körül várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.